fallback

Facebook отнема думата на потребителите

Членовете на социалната мрежа вече няма да имат възможност да дават мнението си относно промени в правилата за ползване

10:19 | 22.11.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата в света социална мрежа Facebook планира да премахне четиригодишната практика за участието на потребителите при изготвянето на правилата за използване на социалната мрежа. Системата не работила както е планирано, съобщиха от компанията в сряда.

Практиката е породила редица коментари, при които качеството все повече и повече минава на заден план, казват от концерна. Досега Facebook трябваше да позволи на своите членове да гласуват промени в правилата за използване, ако преди това се получаваха поне 7000 коментари по конкретен проект. А за да е валиден вотът, трябва да гласуват най-малко 30 на сто от вече около един милиард потребители на Facebook. Но този дял не можа да бъде постигнат при последните две анкети, пише Ройтерс.

В момента потребителите могат да коментират две други предложения за изменения, които Facebook представи също в сряда. Така например мрежата иска да облекчи ограниченията за размяна на електронна поща между своите членове. Ето защо трябва да се премахне възможността да отхвърлят по принцип имейли от определени податели. Тя трябва да бъде заменена с нови филтри. Facebook обяви също така, че иска в бъдеще да споделя потребителски данни със своите дъщерни дружества, както например фотоуслугата за смартфони и таблети Instagram. Чрез по-голямата пропускливост Facebook искала да даде нови възможности на потребителите си.

Това би позволило на Facebook да се опита да проправи пътя към изготвяне на цялостен профил на потребителя. Подобна стъпка на конкурента Google изправи на нокти защитниците на личната информация.

Но и Facebook често попада под критика заради нарушаването на неприкосновеността на личния живот на потребителите на интернет. Социалната мрежа обаче изчаква с въвеждането на последните промени в плановете си, след като ръстът на продажбите на вече публичното дружество наскоро се понижи драстично. Facebook генерира по-голямата част от приходите си от реклама в интернет. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:20 | 11.09.22 г.
fallback