Под натиска на спадащи приходи от реклама на британския пазар на вестници се стига до най-радикалната промяна от години насам. Две конкуриращи се издателства приютяват своите регионални издания в нова издателска къща, под чийто покрив ще се издават общо над 100 печатни заглавия и 60 уебсайтове, предава Ройтерс.
Те достигат седмично до шест милиона читатели и седем милиона онлайн потребители. В основаването на концерна Local World участват издателство Daily Mail and General Trust plc, което издава The Daily Mail и ще получи за своите регионални вестници около 65,2 млн. евро (52,50 млн. лири). Yattendon Group ще донесе в издателския гигант 36 заглавия, стана ясно в сряда вечер.
Трети на борда се качва конкурентът Trinity Mirror, който срещу 17,4 милиона евро (14 милиона паунда) си осигурява 20-процентов дял в Local World. Trinity си запазва изданията за себе си. Издателството Daily Mail получава 39%, Yattendon Group - 21 на сто от Local World, в който в бъдеще тонът ще задава опитният при преструктурирането на вестникарския бизнес мениджър Дейвид Монтгомъри.
Намаляващите приходи от реклама представляват проблем не само за британската преса. Съвсем наскоро германският всекидневник Frankfurter Rundschau подаде заявление за банкрут, а от днес се засилиха спекулациите за закриване на немскоезичното издание на Financial Times, което се издава от Gruner + Jahr.