Американски окръжен съд в Сан Франциско потвърди в петък глобата, наложена от Федералната търговска комисия (FTC) на Google за рекордната сума от 22,5 млн. долара. С това гигантът в търсенето приключва производството, образувано от регулаторния орган заради заобикаляне на защитата за проследяване на браузъра Safari на Apple. Според Федералната търговска комисия това е най-високата глоба, която някога е налагана за нарушения на техните инструкции, пише Associated Press.
Google бе уличена в следене на потребителите на браузъра чрез използване на уязвимост в настолната и мобилната версия на Safari. Подобна ситуация имаше и при уеб браузъра Internet Explorer, но тогава концернът успя да избегне конфликта. В началото на годината Wall Street Journal съобщи, че компанията е инсталирала без позволението на потребителите на Safari т. нар. „Third Party Cookies“, с които е следила поведението им в мрежата.
Информацията е протичала анонимно. Личната информация на потребителите по този начин е била разделена от съдържаниетo. Не било планирано обаче, че по този начин се отваря и вратата за много рекламни "бисквитки". Според Wall Street Journal в крайна сметка Google успява да надхитри Safari. Браузърът на Apple позволява на трети страни да инсталират бисквитки, когато потребителят съзнателно взаимодейства с рекламите. Рекламите на Google са съдържали софтуерен код, който подлъгвал Safari, че потребителят е изпратил искане до Google за рекламираната стока. И по този начин браузърът позволява на Google да внедри „бисквитката“ си.
Интернет гигантът на свой ред уверява, че не събира никаква лична информация, а само използва "бисквитки" за предоставяне на по-важната информация (в т.ч. и рекламна).
Обясненията от този род обаче не удовлетворяват FTC, тъй като действията на Google влизат в конфликт с редица правила. Миналата година Google се споразумя с американския регулатор да следва политика на пълна неприкосновеност на данните на своите потребители заради разследването на проблемите, свързани с публикуването на лични данни в социалната мрежа Buzz. Технологичният гигант няма да плати глобата заради самото събиране на данни от потребители на Safari, а заради нарушението на миналогодишното споразумение. То е със срок от 20 години и предвижда глоба от до 16 000 долара за всеки ден, в който се извършва ново нарушение. Както пише още Associated Press, при взимането на решението в петък освен FTC и Google са били изслушани и представители на потребителската организация Consumer Watchdog. Докато FTC поздравява решението на съда, представители на Consumer Watchdog са го критикували като неадекватно, като са поискали значително по-висока глоба.