Американската компания Google Inc. е спечелила от рекламите в интернет 20,8 млрд. долара за първите 6 месеца на 2012 г., докато общите приходи по същото перо на всички американски вестници и списания през посочения период са достигнали 19,2 млрд. долара, се посочва в изследване на германската компания Statista, цитирано от ИТАР-ТАСС.
Агенцията припомня, че приходите от реклама на американските издатели на периодика през 2009 г. надхвърляха печалбите на Google два пъти.
Представители на Statista обаче отбелязват, че сравнението не е съвсем коректно, тъй като Google работи по целия свят, докато при периодичните издания компанията е отчитала само оборота от САЩ.
Макар че Google активно отхапва все по-голям дял от рекламните приходи на издателите на вестници и списания, дейността на компанията в тази насока не протича съвсем гладко. Въпреки че печалбата на компанията от реклама е нараснала през третото тримесечие с 16% до 10,68 млрд. долара, средната цена на рекламен клик е спаднала с 15% на годишна база. Това е и четвърто поредно тримесечно понижение за показателя.