fallback

Lenovo с двуцифрен ръст на печалба и продажби

За трета поредна година компанията се развива по-бързо от четирите водещи PC производители

10:40 | 09.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Китайският производител на компютри Lenovo Group, който представи вчера финансовите резултати за приключилото на 30 септември второ финансово тримесечие, расте по-бързо от пазара във всички региони, в които присъства.

За второ тримесечие на финансовата си година компанията отчита рекорден обем на продажбите от 8,7 млрд. долара, което е ръст от 11% на годишна база. За трета поредна година компанията се развива по-бързо от четирите водещи производители на персонални компютри, като за поредно тримесечие отчита рекордна печалба преди данъци – този път в размер на 204 млн. долара. През второто финансово тримесечие на годината доставките на персонални компютри отбелязаха ръст от 10,3 %, докато доставките на пазара като цяло отбелязаха спад от 8% на годишна база. Така за 14-то поредно тримесечие компанията расте по-бързо от пазара и по този показател. Въпреки предизвикателствата Lenovo отчита най-високия в историята си пазарен дял от 15,6 %, като печели нови позиции във всеки регион, във всички продуктови категории и във всеки сегмент, в който компанията присъства. 

Освен впечатляващ пазарен дял през второто си финансово тримесечие Lenovo може да се похвали и с нетна печалба в размер на 162 млн. долара, ръст от 13% на годишна база и брутен марж в размер на 12,1%. Брутната печалба на компанията за второто финансово тримесечие се е увеличила с 11% на годишна база до 1,1 млрд. долара, а оперативната печалба е в размер на 206 млн. долара, което е годишен ръст от 24%. Доходността от акция за второто финансово тримесечие е 1,58 цента, а нетните парични резерви към 30 септември са в размер  на 3,6 милиарда долара. „Тъй като „PC-Плюс” ерата продължава да се развива и оформя, през второто си финансово тримесечие Lenovo направи и няколко смели хода, за да подсили лидерската си позиция. Компанията придоби CCE, добре познат в Бразилия като лидер на пазара на персонални компютри и потребителска електроника, което значително увеличава присъствието на Lenovo в третия най-голям пазар на персонални компютри в света и подобрява производствения капацитет на компанията.

Lenovo придоби и Stoneware – софтуерна компания, базирана в Индиана (САЩ), която е съсредоточена върху „облачните” услуги. С тази стъпка Lenovo не само увеличава своите възможности да предлага допълнителни услуги в „облака” към крайни потребители и бизнес клиенти, но и възможността да предоставя защитено съдържание за различни устройства и платформи в сферата на образованието и държавния сектор“, се казва в съобщение на китайския производител. Двете сделки бяха сключени скоро след обявяването на глобално партньорство на Lenovo с EMC за изграждане на подразделение за развитие на сървърни технологии, което ще засили възможностите на Lenovo в областта на x86 сървърните решения. Тези сървъри ще се предлагат на пазара от Lenovo и ще бъдат вграждани в избрани системи за съхранение на данни на ЕМС. Миналата седмица Lenovo обяви и създаването на Enterprise Product Group – ново подразделение, което ще се съсредоточи върху разрастването на дейността на компанията в областта на сървърните услуги, мрежовото съхранение и софтуерните решения, предназначени както за малкия и среден бизнес, така и за големи компании и системни интегратори. През второто тримесечие Lenovo обяви и, че отваря производствена линия в Северна Каролина и създава 115 работни места, засилвайки конкурентната си позиция като глобална компания със здрави корени в местното производство. „Lenovo запази своя стабилен и балансиран растеж, чрез последователно изпълнение на корпоративната стратегия „Protect and Attack”. Глобалният ни пазарен дял в персоналните компютри достигна до нов исторически връх, което ни приближи до мечтата ни да станем световен лидер на този пазар. След четиригодишни усилия, станахме лидер в света в продажбите на персонални компютри в потребителския сегмент. Затвърдихме втората позиция и на смартфон пазара в Китай, на който навлязохме едва преди две години”, каза Янг Янчинг, председател и главен изпълнителен директор на Lenovo. „Нещо повече, ние не само се развиваме с бързи темпове, но и подобряваме доходността си, като през това тримесечие печалбата ни преди данъци достигна рекордни нива. Докато бизнесът на Lenovo в развитите и развиващите се пазари отвъд Китай е във фаза на здравословен растеж, и същевременно, смартфон и MIDH (таблети, мобилни телефони  и интелигентни телевизори) бизнесът на Lenovo продължава да се развива, доходността на компанията ще продължава да се подобрява“. Lenovo по различните региони 

Консолидираните продажби на персонални компютри на Lenovo в Китай през второто финансово тримесечие възлизат на 3,9 млрд. долара. Те са се покачили с 20% на годишна база и се равняват на 44% от общите продажби на компанията. През второто тримесечие Lenovo затвърди водещата си позиция на китайския пазар, като отчете пазарен дял от 34% и ръст от 2,4 пункта на годишна база. Доставките на персонални компютри на Lenovo в Китай са се покачили с 8% на годишна база, което е добър резултат на фона на застоя на пазара в Китай.

В региона на Тихоокеанска Азия и Латинска Америка през второто си финансово тримесечие Lenovo постави рекорд с 11,5% пазарен дял и ръст от 1,6 пункта на годишна база. Доставките на персонални компютри на компанията в региона са се покачили с 5% на годишна база на фона на спад в общите доставки на персонални компютри от 10%. В региона Lenovo e лидер в продажбите на персонални компютри в Япония, петият най-голям пазар в този сегмент, както и в Индия, където компанията отбеляза ръст от 31,8% или ръст в размер на 4,8 пункта на годишна база. В държавите от Латинска Америка (с изключение на Бразилия), Lenovo за първи път заема двуцифрен пазарен дял и отчита ръст от 4,1 пункта на годишна база. Консолидираните продажби в региона възлизат на 1,8 милиарда долара и се равняват на 21% от световните продажби на компанията.

В държавите от региона на Европа, Близкия Изток и Африка Lenovo за първи път зае двуцифрен пазарен дял от 10,8%, което е ръст от 3,0 пункта на годишна база. Така Lenovo се превърна в третия най-голям доставчик на персонални компютри в региона. Увеличението на пазарния дял в региона беше постоянно на всички пазари. Лидерските позиции в Русия и Германия са ключови постижения през второто тримесечие. Lenovo отчете ръст в пазарния дял в Германия в размер на 3,9 пункта на годишна база. На фона на 8% спад в общите доставки на персонални компютри, доставките на персонални компютри на Lenovo са се покачили с 27% на годишна база. Консолидираните продажби на персонални компютри през второто финансово тримесечие възлизат на 1,8 милиарда долара и се равняват на 21% от световните продажби на Lenovo. Това е годишен ръст в размер на 12%.

Продажбите на персонални компютри на Lenovo в Северна Америка през второто финансово тримесечие бележат ръст от 8% на годишна база на фона на пазар, който се сви рязко с близо 12%. Компанията увеличи пазарния си дял с 1,6 пункта до рекордните за САЩ 8,3%. Консолидираните продажби се покачиха със 7% на годишна база до 1,2 млрд. долара и се равняват на 14% от световните продажби на Lenovo. След десетократното увеличение на продажбите в магазини на дребно в щатите компанията значително увеличи продажбите в потребителските сегменти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:30 | 12.09.22 г.
fallback