fallback

Praktiker задържа приходите си в България на миналогодишното ниво

Компанията пусна и в страната ни онлайн магазина си от типа „направи си сам“

17:00 | 07.11.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Снимка: компанията

Германската верига магазини от типа "направи си сам" Praktiker е на път да постигне подобни на миналогодишните си финансови резултати за България, заяви управителят на компанията за страната ни Райнер Витка пред журналисти.

Въпреки леко стагниращия брой на купувачите в България за 2012 г. се очаква резултатът на концерна да остане на миналогодишното равнище, като в зависимост от последните два месеца ще има лек ръст или незначителен спад, поясни още Витка.

„Смятаме, че през тази година останахме по-близо до клиентите си, което не можем да кажем за предишни години. Заради това положително развитие в страната, която заедно с Румъния започна да отчита положително развитие през последните 10 месеца, успяхме да убедим борда на директорите, че  е необходимо да експандираме“, каза Витка пред Investor.bg.

Разширяването на бизнеса на компанията ще се изрази в разширяване на площта на два съществуващи магазина – на този на Цариградско шосе в София и на пловдивския клон, с още терен за асортимент от категорията „Градина“, към  който в страната ни имало силен интерес. Но това не е всичко – до две години Praktiker ще открие трети магазин в София, с който обектите на германската верига в страната ни ще станат общо 10 в седем града.

Днес компанията обяви и старта на своя онлайн магазин за България броени дни, след като подобен магазин стартира и българският конкурент „Практис“. Чрез тази инициатива компанията се стреми да обхване потребителите от цялата страна, включително в малките населени места, където няма разкрити хипермаркети на веригата. Онлайн магазинът стартира с асортимент от 5700 артикула, които представляват около 15% от целия асортимент във физическите магазини на компанията. Тези продукти са разпределени в 5 основни категории: „Инструменти", „Строителство", „Баня", „Дом" и „Градина". Плащанията се извършват с банков превод или с кредитни и дебитни карти, включително Visa, Master Card, Visa Electron и Maestro, съвместими с услугата „Виртуален ПОС терминал" на ОББ, обясни Евелина Кирилова, маркетинг мениджър на компанията. Доставките стават с помощта на спедиторските фирми „Спиди“ и „Интайм“, a за по-обемните стоки се разчита на транспортната фирма "Експресо", поясни IT директорът Йордан Мерачев. През първите пет дни от отварянето му той е разгледан от 30 000 посетители и вече са регистрирани първите поръчки.

До 2013 г. амбицията е в каталога да се качат поне 10 000 артикула, добави още Мерачев. В проекта са инвестирани около 10 000 евро, като в случай на успех ще бъдат назначени допълнителни служители в нов кол център на компанията. Praktiker стартира онлайн продажбите в началото на 2011 г. като част от плана си за връщане към предишните нива на рентабилност. До този момент онлайн магазини има в Германия, Полша, Унгария, а отскоро и в Гърция и Турция. В страните с вече разработени канали 2% от всички приходи се генерират именно от онлайн продажбите. За България се очаква това ниво да бъде достигнато през 2014 г., поясни пред Investor.bg Витка. 

Още за Praktiter четете тук!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:07 | 13.09.22 г.
fallback