Корейският производител на потребителска електроника Samsung и американската интернет компания Yahoo искат да променят телевизията, каквато я познаваме. С ново партньорство него двете компании ще се опитат да постигнат синергия между телевизорите от ново поколение на Samsung – Smart TV и услугата за интерактивно съдържание на Yahoo – ConnectedTV, съобщиха концерните.
Пазарът на "свързани телевизори" се очаква да расте значително през следващите 5 години. Според доклад на анализаторската компания Juniper Research през 2017 г. той ще достигне 650 млн. броя. Приходите в индустрията ще преминат 60 млрд. долара на година, прогнозират още от Juniper спрямо 25 млрд. долара към края на 2012 г.
Чрез комбинираните услуги зрителите ще могат да получат достъп до нов интелигентен начин за откриване на ново съдържание. С други думи - двете компании ще предложат достъп до допълнително съдържание в реално време, което ще може да се получава успоредно на основната програма. Когато зрителите гледат телевизионно шоу или реклама, ще виждат на екраните си и допълнително съдържание, релевантно към това, което тече на екраните им в момента.
Showtime Networks и National Geographic Channel са сред първите партньори на инициативата. Yahoo ConnectedTV дава достъп на зрителите до допълнителна информация, игри, статистики и др.