Южнокорейският електронен гигант LG Electronics отчита за третото тримесечие изненадващо високи печалби благодарение на мобилните си телефони. Намиращият се в сянката на Apple и Samsung производител се е възползвал от мерките за съкращаване на разходите, както и от пазарния старт на Optimus G. Подразделението „мобилни комуникации“ е реализирало печалба от 21,5 млрд. вона (15 млн. евро), обяви в сряда в Сеул компанията, цитирана от Ройтерс.
През второто тримесечие, както през предходната година, подразделението бе на загуба. Печалбата бе голяма изненада за експертите. Анализаторите, анкетирани от Bloomberg, очакваха нова загуба. Продажбите в дивизията падат в единадесет процента до 2,4 млрд. вона.
Проблемите на концерна идват от жестоката ценова конкуренция на телевизионния пазар. В резултат на това оперативната печалба в поделението за домашно забавление е в застой. За най-големият сегмент на компанията анализаторите очакваха ръст в печалбите. В рамките на целия концерн обаче LG печели 157 млрд. вона - толкова, колкото се очакваше.
През същото тримесечие година по-рано в балансовите книги на компанията от Южна Корея все още имаше дебел минус. Продажбите са намалели на годишна база от 12,9 до 12,4 трилиона вона (8,6 млрд. евро). На фондовия пазар данните се приеха добре. Акциите на LG скочиха междувременно с повече от два процента.
LG проспа началото на бума на смартфон пазара. През 2011 г. компанията бе изместена от Apple от третото място на пазара на мобилни телефони. Със серията си Optimus LG отново печели точки преди всичко на пазара за скъпи смартфони. През настоящата година трябва да бъдат продадени между 30 и 35 млн. броя смартфони. Корейците обаче правят крачка назад при производството и продажбата на устройства с ниска цена.