fallback

Онлайн рекламата в Германия надмина телевизионната

Според проучване на PWC интернет е най-силният генератор на приходи на местния пазар на развлечения и медии с пазарен дял от 23%

12:39 | 23.10.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германската медийна индустрия е изправена пред светло бъдеще. Според проучване на счетоводната  и консултантска компания PricewaterhouseCoopers (PWC), което е на разположение на германското икономическо издание Handelsblatt, индустрията ще расте до 2016 г. с по 2,8% годишно.

„За следващите пет години ние очакваме силен ръст на германския медиен пазар, движен главно от нарастващите продажби на дигитални медии", казва Вернер Балхаус, партньор и ръководител на отдела по технологии, медии и телекомуникации в PWC. Според PWC през миналата година приходите в индустрията са се увеличили с 2,6%.

Телевизионни компании като Pro Sieben Sat 1 и RTL трябва да се приспособят към по-сложни за тях времена. За първи път интернет рекламата в Германия изпреварва телевизионната. Според проучването на PWC интернет е най-силният генератор на приходи на пазара на развлечения и медии с пазарен дял от 23%.

Телевизионната реклама вече има пазарен дял от само 20,8%. Само за миналата година продажбите на онлайн реклама се увеличават с 12,3%. Отстоянието от телевизионна реклама ще продължи да расте още повече, сигурен е Балхаус. "Промяната на рекламните бюджети към интернет и в полза на цифровите медии няма да отслабне и през следващите години".

Общо разходите за реклама се увеличават поради силната вътрешна конюнктура през миналата година с ръст от 3,1%. Те са почти на същото ниво, на каквото са били преди икономическата и финансова криза от 2008 г. PWC смята, че увеличаването на приходите от реклама и потребителските разходи ще гарантират, че обемът на пазара на германската медийна индустрия през 2016 г. ще премине границата от 70 млрд. евро.

Междувременно ситуацията на музикалния пазар се успокоява. През миналата година музикалната индустрия е отчела само малък спад от 0,4%. Според PWC тя ще отчете ръст през 2013 г. за първи път от години насам.

„Музиката и видеоигрите са напреднали в адаптирането и прилагането на дигитални бизнес модели", казва медийният експерт Балхаус.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:08 | 10.09.22 г.
fallback