Последното издание на печатната версия на реномираното американско списание Newsweek ще излезе на пазара на 31-и декември.
"Newsweek Global, както ще се казва дигиталното ни издание, ще бъде единственият ни световен тираж, насочен към силно подвижната, определяща общественото мнение аудитория, чиято цел е да се осведомява за световните събития в усъвършенстван контекст“, оповести в комюнике главният редактор и основател на Newsweek Daily Beast Тина Браун.
Редица медии писаха още през лятото, че изданието има подобни планове.
Newsweek бе слят в началото на 2011 с най-четения в Ню Йорк интернет блог The Daily Beast. Преди това Newsweek бе силно засегнат от рекламата суша в печатния бизнес вследствие на икономическата криза. След като и тиражът започна да спада постоянно, тогавашният дългогодишен собственик - Washington Post, започна да търси възможни решения.
Така през август 2010 г. Newsweek бе продаден на 92-годишният предприемач Сидни Харман на символичната цена от 1 долар. Харман обедини списанието със сайта в компанията Newsweek Daily Beast Company. Списанието успя да разшири аудиторията си благодарение на нарастващата популярност на електронни четци като Kindle на Amazon, iPad на Apple, и Nook на веригата от книжарници Barnes & Noble Inc Nook, пише Ройтерс.
От януари съдържанието на списанието ще е достъпно само срещу платен абонамент в интернет или през мобилната версия, предназначена за таблети и смартфони. Част от съдържанието ще бъде достъпно и на Daily Beast, заявяват Тина Браун, и Баба Шети, главен изпълнителен директор.
„Ние трансформираме Newsweek, а не се сбогуваме с него", посочват двамата в съвместната си публикация. Решението 80-годишното списание да спре да се печата на хартия е обяснено с новите предизвикателства пред печатната индустрия и разпространението.
Вчера стана ясно, че мениджърите в Guardian News & Media обмислят сериозно възможността изданията на групата да минат само онлайн.
Източници от Guardian казват, че за първи път се обсъжда консервиране на печатното издание и преминаване към изцяло цифров продукт - на най-високите шефски етажи на Guardian News & Media. Дългогодишният редактор на Guardian Алън Русбриджър е все по-изолиран в желанието си да запази печатната версия.
Очевидно попечителите на Скот Тръст, собственик на Guardian News & Media, са все по-разтревожени от намаляващите приходи на компанията (гарантирани преди всичко от продажбата на 50%-ен дял в Auto Trader на Apax преди години).
Сайтът на Guardian е един от най-популярните в света, но печатното издание продължава да губи аудитория и отчита спад на приходите от рекламата.
Миналата година компанията отчете оперативна загуба от 44,2 млн. лири. Цифровите рекламни приходи нараснаха с 16,3% до 45,7 млн. лири – до около една четвърт от общите приходи, но разходите за печат и публикуване на хартиен носител са много по-високи. Това се дължи главно на разходите за персонал, които GNM се опитва да намаля, но най-новата схемата за доброволно пенсиониране не постигна очаквания успех.