Операторът на най-голямата в света социална мрежа Facebook Inc предлага ревизирано споразумение за обезщетение в размер на 20 млн. долара заради групов съдебен иск, който го обвинява в нарушаване на правата на потребителите чрез своите реклами „Sponsored Stories“, след като американски съдия отхвърли по-ранно споразумение, предава Ройтерс.
Новото споразумение, подадено в събота в американския окръжен съд в Сан Франциско, определя таксите за адвокатите на ищците на до 10 млн. долара и позволява на потребителите да кандидатстват за плащане в брой на до 10 долара за всеки един.
Американският окръжен съдия Ричард Сийборг отхвърли първоначалното предложение за уреждане на спора на 17-и август, след като стана ясно, че споразумението не предвижда изплащането на пари за потребителите на Facebook.
Първоначалното споразумение не предвиждаше пари за потребителите, а вместо това предлагаше да се заделят 10 млн. долара за благотворителни организации, следящи за неприкосновеността на личния живот в интернет.
Новото споразумение, което също подлежи на одобрение от Сийборг, също позволява някои от средствата да отидат за благотворителност, но само ако останат такива след задоволяване на претенциите на потребителите, адвокатските хонорари и други разходи.
Но като се има предвид размера на груповия съдебен иск, благотворителните организации все пак може да получат малко пари. В споразумението се предвижда, че ако не е икономически изгодно да се плати на всички потребители, съдът може да определи целия фонд да бъде похарчен за благотворителност.
Предложеното споразумение обхваща близо 125 млн. души, показват съдебни документи. 20 млн. долара се равняват на по-малко от 2 цента на член.
"Вярваме, че преразгледаното споразумение е справедливо, разумно и адекватно и отговаря на въпросите, повдигнати по-рано от съда", каза говорителят на Facebook Андрю Нойес в понеделник.
Подаденият през 2011 г. иск твърди, че чрез своите "Sponsored Stories" сайтът за социални контакти е нарушил калифорнийското законодателство, като публикува потребителски "харесвания" при рекламодателите без никакво обезщетение или начин, по който потребителят да откаже тази функция.
Като част от двете предложения за споразумение Facebook също така се съгласи да даде на потребителите по-голям контрол върху начина за използване на своите имена и „харесвания“.
Преразгледаното споразумение на Facebook предвижда също така нови условия за таргетирането на деца.
Facebook твърди, че се е съгласил да насърчи новите потребители да определят кой друг в сайта е член на тяхното семейство. Родителите ще могат директно да откажат „спонсорските истории“ за своите деца, щом потвърдят връзката си с детето.