Световният лидер на пазара на смартфони Samsung иска да изгради нов стълб в бизнеса си: в бъдеще южнокореската компания ще се включи в глобалния дигитален музикален пазар на стойност почти 9 млрд. долара на година, предава Ройтерс.
За да успее да се опълчи на Apple, Google и Amazon.com, компанията за електроника, която израсна благодарение на продажбите на смартфони, телевизори, чипове и екрани, ще разшири бизнеса си със софтуер, заяви топ-мениджърът Канг Тае-Джин пред Ройтерс в четвъртък. Планът е да се придобие доставчик на мобилни приложения.
„Ние трябва да увеличим нашите софтуерни умения и предпочитаме да купим нещо, вместо да изградим сами", коментира мениджърът. "Нашият фокус в софтуерния бизнес ще е по този начин да увеличим хардуерните продажби, отколкото да правим пари само с това".
Логиката зад ангажимента на Samsung е стратегическа, а не чисто икономическа. В сравнение с пазара на смартфони, пазарът за онлайн музика е много малък. Но Samsung осъзнава, че атрактивността на устройствата, а също и на марката, имат много общо и с допълнителни услуги, които са фиксирани на една платформа. Тук Apple, Google и Amazon имат какво да предложат. Освен това се очаква Apple да стартира нова онлайн музикална услуга за стрийминг. Това кара конкурентите да се противопоставят на пионера и лидер на пазара на цифрова музика. През май Samsung купи онлайн музикалната услуга mSpot и построи на нейната основа своя собствена платформа.