fallback

Google спира музикалната си услуга за Китай

От компанията обясняват, че не са постигнали очаквания пазарен ефект

15:50 | 21.09.12 г.
Автор - снимка
Редактор

Американският онлайн концерн Google ще прекрати и услугите си за сваляне на музика в Китай от 19-о октомври, което допълнително ще намали присъствието на най-голямата търсачка в света в страната, предаде AP.

Агенцията припомня, че преди две години компанията преустанови дейността на търсачката си заради спорове с властта за цензурата и хакерството.

От технологичния гигант обясняват решението си с неуспеха на музикалната услуга да постигне пазарния ефект, който компанията е искала.

Услугата на Google, която беше достъпна само за IP адресите от Континентален Китай, беше алтернатива на пиратските сайтове в страната. Приходите от свалянето на музика компанията споделяше с глобални и китайски музикални компании.

„Пазарният ефект на този продукт не беше толкова голям, колкото ние очаквахме, затова решихме да прехвърлим ресурси към други продукти“, пише в съобщение на корпоративния блог на Google.

Говорител на компанията не можа да даде точна информация какви са приходите от услугата, както и какъв брой потребители ще засегне решението на технологичния гигант да я оттегли от китайския пазар.

Делът на Google на китайския пазар продължава да намалява, но компанията твърди, че продължава да прави пари, като продава реклама на глобалните си сайтове за китайските потребители. Операционната система Android също е широко ползвана в Китай.

Американската компания прекрати дейността на търсачката си на китайския пазар през 2010 г. заради спорове с властта за налаганата цензура. През юни компанията добави като функция уведомяването на потребители, чиито регистрации биха били цел на подкрепяни от държавата атаки.

Потребителите от континентален Китай все още могат да използват хонконгската търсачка на Google на китайски език, но заради филтрите, които ползва правителството в Пекин, достъпът до нея е изключително бавен.

През второто тримесечие пазарният дял на Google в Китай е бил 15,7 на сто, докато местният му конкурент Baidu държи 78,6% от пазара, показват данни на консултантската компания от Пекин Analysys International.

Миналата година Baidu също пусна подобна музикална услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:15 | 13.09.22 г.
fallback