fallback

Бившата първа дама на Германия съди Google

Делото е заради увреждане престижа на Бетина Вулф при автоматичното довършване на заявките за търсене

11:23 | 10.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Google "свързва" Бетина Вулф с проституция. Снимка: Ройтерс

Бившата първа дама на Германия Бетина Вулф и интернет концерна Google се запътват към ожесточен съдебен спор.

Google ще продължи да показва термини, които намекват за предполагаемото минало на Вулф и се появяват автоматично при въвеждане на името ѝ в полето за търсене, предава Ройтерс. На това обаче се противопоставя съпругата на бившия президент Кристиан Вулф, която отказва да приеме слуховете за предполагаемото нейно минало под "червените фенери", пише агенцията. И затова е завела иск в съда в Хамбург.

По този начин Бетина Вулф иска да предотврати автоматичната поява на термините „проститутка“ и „ескорт“ след името ѝ в търсачката на Google. Компанията въведе функцията за автоматично довършване през 2008 г. Всъщност това трябваше да е услуга за търсещи с малко време. „Докато пишете в полето за търсене с Google, нашият алгоритъм за автоматично довършване предлага заявки, които може да са подобни на въвежданата от вас. Започнете да пишете [софия] – дори само [соф] – и ще можете да изберете от заявки за „град София“, „Софийския университет“ и „Софийския градски съд“ (за да изброим само някои от тях)“, пояснява компанията. И от тази гледна точка услугата е доста практична.

Но който въведе имената на известни личности в полето за търсене, често ще се учуди. Така например някой се асоциира с „хомосексуалист“, въпреки че в обществеността не е известно нищо за личния му живот. Друг вероятно е „корумпиран“, или дори по-лошо – свързан е с „измами“. Че това са популярни предложения, е очевидно. Въпреки това често в обществото популярни са неверни слухове. „Видимите при автоматичното довършване резултати отразяват действителните термини при търсене на всички потребители", заяви в събота говорителят на Google за Северна Европа Кей Обербек. „Показаните термини са алгоритмично генериран резултат на редица обективни фактори, включително популярността на термините за търсене. Google предлага тези понятия не от само себе си - всички показани термини преди това са били въведени от потребителите на Google“. Според Обербек Google все още не е запозната с иска, но е била уведомена в петък за това. В Германия досега компанията е спечелила пет подобни дела.

По друг начин изглеждат нещата в чужбина обаче. В Италия наскоро също се стигна до съдебен спор. Съд в Милано е отсъдил в полза на потребител, който заради тази автоматична функция е бил определен като „хомосексуалист“. Друг съд обаче взима позицията на компанията. Във Франция Google е сключила извънсъдебни споразумения при неназовани условия с редица организации, които са се оплакали, че при търсене на известни имена търсачката ги допълва с термина „juif“ (евреин).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:28 | 12.09.22 г.
fallback