В бъдеще Apple ще купува за новия си iPhone вероятно по-малко чипове памет от своя кръвен враг и ключов досега доставчик Samsung. С решението си американският технологичен концерн иска да разшири базата си от доставчици, научи Ройтерс в петък от вътрешни източници.
Противно на някои медийни съобщения от корейски вестници, Samsung обаче няма да бъде напълно задраскан от списъка с доставчици. Съкращенията на доставките не трябвало да се разглеждат и в контекста на глобалния патентен спор между двете компании.
Загубата на доставките Samsung ще компенсира с доставки за собствения си бизнес с мобилни телефони. Samsung произвежда микропроцесори, екрани и чипове памет за iPhone, iPad и iPod на Apple.
Американският производител на чипове Audience ще усети по-силно новата стратегия за доставки на Apple. Калифорнийският концерн вече няма да разчита на неговата технология за новите устройства iPhone, заяви Audience. Досега чиповете на компанията се влагаха в устройствата за подобряване на качеството на разговорите.
Audience доставяше чипове на Apple от 2008 г. насам. Акциите на Audience се сринаха в следборсовата търговия с 58%. Петото поколение на iPhone се очаква да бъде представено следващата сряда.
Междувременно се появиха спекулации, че Apple работи над интернет радио, за да защити силната си позиция в музикалния бизнес срещу новите конкуренти. Става дума за услуга при която безплатно ще се излъчва напасната към музикалния вкус на потребителя програма, пише Wall Street Journal в изданието си от четвъртък, позовавайки се на запознати източници. Едва наскоро обаче Apple е стартирал преговорите с представители на музикалната индустрия за съответните права и може да отнеме месеци, преди подобна услуга да стартира.
Със своята платформа iTunes калифорнийската компания стана лидер в световната продажба на музика. Но междувременно стрийминг услугите стават все по-предпочитани, при което музиката не се сваля, а се излъчва директно от интернет. При това става дума за абонаментни услуги, като Spotify, Simfy, Juke или Rdio, при които срещу месечна такса може да се слуша музика в неограничено количество. И Apple е мислил за подобна услуга, но след известно време се е отказал от идеята, пише WSJ.
Друг модел са безплатните интернет радиа, като Pandora, при които потребителите могат да следват изготвени от доставчика плейлисти, вместо сами да си избират песните. При услугата на Apple, подобно на Pandora, паралелно с музиката ще се излъчва и реклама. Той ще може да върви под устройствата на Apple iPhone и iPad, но също така и над компютри с Windows.
Apple експериментира в продължение на месеци с безплатни стрийминг услуги, така че потребителите да опознаят нова музика. Така например в четвъртък компанията предостави новия албум Tempest от Боб Дилън безплатно за стрийминг. Досега обаче компанията не е започнала по-голяма стрийминг услуга, тъй като количеството на лицензионните изисквания за музикалните компании засега е стреснало концерна, се казва в материала.