Базираният в Редмънд софтуерен концерн Microsoft променя правилата за ползване на услугите, които предлага. Те ще му дадат възможност да упражнява по-голям контрол над личните данни на потребителите, предава технологичният сайт ZDNet.
Промените наподобяват до голяма степен онези, които Google въведе на 1-и март и с които онлайн компанията си навлече доста сериозни критики. Заради тях в момента тече и разследване от страна на Европейската комисия, като резултатите от него се очакват по-късно този месец.
Microsoft обаче се опитва да избегне този проблем, като формулира по малко по-различен начин изискванията си.
„Когато качвате съдържание в услугите, се съгласявате, че то може да бъде използвано, модифицирано, адаптирано, запаметявано, репродуцирано, дистрибутирано и изобразявано до степента, която е необходима, за да ви предпазим и да осигурим, защитим и подобрим продуктите и услугите на Microsoft", се казва в промените.
Споразумението, което урежда ползването на продуктите Windows Live, сега наречени от Microsoft "branded services" и други онлайн услуги като Office.com, MSN и Bing, включват и клауза, която изисква потребителите в САЩ да уреждат евентуални свои спорове чрез арбитраж.
От софтуерния концерн уверяват, че новите правила, които ще влязат в сила от 19-и октомври, ще се използват в духа на допълнителното увеличаване на защитата на личните данни на потребителите. Компанията възнамерявала да интегрира "облачните" си услуги в голяма част от своите продукти.