fallback

Мобилните оператори са длъжни да уведомяват потребителите за стари дългове

Комисията по съобщенията задължи компаниите да информират абонатите си, че са наели колекторски агенции да събират неплатените сметки

11:34 | 17.08.12 г.

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) ще задължи мобилните оператори да информират абонатите, когато предприемат действия за събиране на неплатените от тях сметки. Това гласи обнародваното в днешния брой на "Държавен вестник" решение на комисията, ориентирано към защита на потребителите.

Компаниите ще допълнят в общите условия на договорите клаузи, с които да съобщават на клиентите си за предприетите от тях действия по извънсъдебно събиране на неплатени задължения чрез трети лица.

Мобилните оператори ще трябва да изпращат на длъжниците си кратко SMS съобщение, електронно писмо с обратна разписка или пък да им се обаждат, като посочват точния размер на задължението, както и фирмата, натоварена да събере дълга им.

Още в началото на август регулаторът съобщи, че ще изпрати официално предупреждение до мобилните оператори заради многобройните жалби на потребители на мобилни услуги, пострадали от силови методи на колекторски фирми за събиране на стари дългове.

Абонати на мобилните оператори са били неприятно изненадани, че силово се налагало да плащат 500 лв. за неплатени сметки, чийто размер преди десетина години се е движел от 5 до 15 лева.

В края на юни мобилните оператори получиха и писма с препоръки от омбудсмана Константин Пенчев, който също настоя прехвърленето на вземанията към външни фирми да става достояние на абонатите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:38 | 11.09.22 г.
fallback