Вторият производител на персонални компютри в света по обем на продажбите Lenovo Group обяви ръст от 30% на нетната си печалба за първото тримесечие на финансовата си година, надхвърляйки очакванията на анализаторите, макар темпото на ръст да е най-бавното от година и половина главно заради слабото търсене на някои развиващи се пазари, както и в Северна Америка.
Компанията напредва на световната сцена на персонални компютри заради агресивното си ценообразуване, придобиванията в чужбина и бързо растящия вътрешен пазар, но бързото разширяване на пазарния дял идва с цената на нисък марж на печалбата.
Lenovo е изправена и пред забавящият се ръст на пазара на персонални компютри и силната конкуренция от компании като Apple и Samsung Electronics на бързо разрастващия се пазар на таблети и смартфони.
„Макар че предизвикателствата пред търсенето на персонални компютри в световен мащаб се запазва главно заради влошаващата се икономическа обстановка, Lenovo остава оптимистично настроена за бъдещето на пазара на персонални компютри и ангажирана с развитие на иновациите“, се посочва в съобщението на китайския производител.
Оттам добавят, че ще растат по-бързо от световния пазар на персонални компютри и че са на път да стъпят на лидерското място в бранша.
Нетната печалба на компанията е достигнала 141,4 млн. долара през първото тримесечие при 108,8 млн. долара през аналогичния период на 2011 г. Средната прогноза на анализаторите бяха за ръст до 131,2 млн. долара.
Маржът на печалбата на Lenovo обаче остава по-нисък от този на конкуренти като Dell, като през тримесечието се е свил допълнително с 0,5 процентни пункта до 12% заради ценовата конкуренция на развиващите се пазари и в Китай.
Оперативната печалба в Северна Америка се е свила до 46 млн. долара при 52 млн. долара през периода април-юни 2011 г., съобщават от компанията.
Китайският производител на компютри е близо до задминаването на Hewlett Packard като лидер в бранша, достигайки пазарен дял от 14,9% през тримесечието при 15,5% за американската компания, сочат данни на изследователската компания IDC, докато тези на наблюдателите на индустрията от Gartner дават дори по-малка разлика от 0,2 процентни пункта.
Китайският пазар, преживяващ бум, остава основен двигател за резултатите на Lenovo с принос от 42% в общите приходи.
Поредица от сделки, сред които и придобиването на германската компания Medion и създаването на смесено дружество с японската NEC през миналата година, както и закупуването на бизнеса с персонални компютри на IBM, също помогнаха на китайската компания да отвоюва допълнителен пазарен дял.
Рекордните придобивания предизвикаха слухове, че тя може да се опита да закупи производители със сериозни проблеми като финландската Nokia Oyj и RIM - канадския производител на BlackBerry. От Lenovo обаче засега отричат, че готвят подобни планове.
Само през тази година акциите на компанията са поскъпнали с 20%, изпреварвайки тези на конкурентите от Hewlett Packard, Dell и Acer.