Не е изненада, че облагите за служителите на Google са от най-приятните в света – сред най-разискваните са безплатното подстригване, деликатесите за чревоугодници, здравното обслужване на място и високотехнологичните тоалетни – но в интервю с директора за човешките ресурси Ласло Бок открих, че последната екстра за тях е свързана с ... отвъдното, пише в свой материал за американското списание Forbes Джесика Кесърли.
„Може и да звучи нелепо, но обявихме и облаги при смърт в Google“, каза Бок, дошъл в Google през 2006 г. след раздялата си с General Electric.
Ако американски служител на компанията почине, неговият брачен или извънбрачен партньор ще получава 50% от заплатата му през следващите 10 години. И нещо още по-изненадващо – говорител на Google потвърди, че няма изискване за срока, в който съответният служител е работил в компанията.
„Едно от нещата, които осъзнахме напоследък, бе, че един от най-суровите, но и най-гарантирани житейски факти е, че в определен момент част от нас ще се сблъскат със смърт на партньора“, обяснява Бок. „Това е ужасен, труден период, без значение кога се случва, и всеки път, когато преминаваме през това като компания, се опитваме да открием начини да помогнем на оцелелите партньори на починалите служители на Google“, добави той.
Идеалистичният подход е въведен официално стъпка по стъпка през 2011 г. В добавка към 10-годишния финансов пакет оцелелите партньори получават и незабавно прехвърляне на акциите на починалия служител, а всички деца от връзката им ще получават по 1 000 долара месечно до 19-годишна възраст (или до 23 години, ако следва редовно в университет).
Това, което прави облагите при смърт забележителни, не е просто благородството – разбира се, Google е доста далеч от финансовите икономии – а по-скоро, за разлика от привилегиите на повечето служители в кампусите на компанията, насочени към увеличаване на удоволствието, креативността и производителността.
„Очевидно тук няма полза за Google“, признава Бок. „Но за компанията е важно да помага на нашите семейства в подобно ужасно, но неизбежно събитие“, отбелязва той.
Компанията от самото начало е имала предвид големите събития в живота на служителите си. По думите на Бок Сергей Брин е задвижил системата, когато Google е имал по-малко от 100 служители, предлагайки им тя да осигури бавачка за всяка работеща майка и всеки работещ баща.