Вторият мобилен оператор Globul - търговската марка, с която Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България, приключва второто фискално тримесечие със скромни увеличения на приходи и печалба.
Общите приходи на оператора за второто тримесечие на 2012 г. се увеличават с 1,1% в сравнение със същия период на миналата година, като същевременно общият брой на абонатите се увеличава с 8% до близо 4,4 милиона, показват финансовите резултати на OTE Group, компанията-майка на Globul.
„През второто тримесечие на 2012 г. българският телекомуникационен бранш продължи да изпитва трудностите, причинени от свиващото се потребление и стагнацията в доходите на потребителите. Заради засилената конкуренция в сектора цените на дребно продължиха да падат, най-вече в корпоративния сегмент, а пазарът като цяло доближи точката на насищане с над 150% проникване на мобилните услуги. Независимо от сложната икономическа обстановка, приходите на Globul достигнаха 102,5 милиона евро, или с 1,1% повече от същия период на 2011 г.“, се казва в съобщението на оператора.
Приходите от предоставени услуги намаляват минимално с около 0,3%, като това се дължи основно на силната конкуренция, чието въздействие не можа да бъде напълно компенсирано от увеличението на приходите от фиксирани услуги и услуги за мобилен пренос на данни.
Благодарение на поредица от мерки за оптимизация на разходите на компанията печалбата й преди лихви, данъци и амортизации за второто тримесечие на 2012 г. достигна 39 милиона евро, или с 1,3% повече в сравнение със същия период на миналата година, а делът на печалбата преди облагане като процент от общите приходи на компанията се запази на миналогодишното си ниво от 38%.Броят на клиентите на абонаментните програми на Globul продължава да расте и към края на второто тримесечие достигна 2,7 млн., или 62% от общия брой клиенти на оператора, което е и ръст от 10,3% на годишна база.
Независимо от продължаващата тенденция за преминаване от предплатени услуги към услуги по договор, през второто тримесечие на 2012 г. потребителите на предплатените услуги на Globul се увеличиват с 4,4%. Операторът продължава да отчита ръст и в броя на абонатите на своите фиксирани услуги, които към края на юни наброяват над 200 000. Потреблението на услугите за мобилен пренос на данни също отбелязва съществено увеличение, като през второто тримесечие на годината клиентите на тези услуги са били с 50% повече от същия период на миналата година.
Средното месечно потребление на клиентите за периода се увеличава с 2,4% на годишна база и достига 155 минути, докато средният приход от един абонат на компанията намалява с 9% до 14,20 лв.