fallback

Акциите на Facebook се сринаха след оповестяването на данните

Социалната мрежа не успява да монетаризира ръста на мобилните си потребители

00:13 | 27.07.12 г. 2
Автор - снимка
Създател

Facebook Inc., оператор на най-голямата социална мрежа в света, отчете в първия си финансов доклад за тримесечие след като стана публична компания продажби в размер на 1,18 млрд. долара. Анализаторите очакваха от компанията ръст в приходите от 28 на сто до 1,15 млрд. долара (940 млн. евро). 84% от приходите са от рекламния бизнес. Получения от него 1 млрд. долара съответства на ръст от 28% на годишна база, предаде Bloomberg.

Въпреки това обаче социалната мрежа не може да се похвали с печалба. За тримесечието компанията отчита загуба от 157 млн. долара, преди всичко заради свързаните с борсовия дебют пакети с акции за служителите. Без този ефект компанията би отчела вместо загуба от 8 цента на акция печалба от 12 цента на акция.

През тримесечието Facebook е инвестирала доста повече средства отколкото преди година. Тези разходи са скочили три пъти до 413 млн. долара. Повече информация по този въпрос социалната мрежа ще предостави по време на телеконферентната връзка с анализаторите.

Броят на месечните активни потребители на мрежата е нараснал до 955 млн. абоната до 30-и юни, което е плюс от 29% спрямо предната година. Всеки ден в социалната мрежа онлайн са 552 млн. абоната. През първото тримесечие на годината техният брой бе 901 млн. на месец и 526 млн. всеки ден.

Още по-значим е ръстът при потребителите на мобилните предложения. Броят им се покачва с 67% до 543 млн. Досега обаче Facebook не може да намери отговор на дилемата си как да превърне този растящ брой мобилни абонати в приходи.

„Големината на нашата потребителска база и нейната привързаност са решаващи за нашия успех“, съобщава Facebook при представянето на резултатите. Но няма никаква гаранция, че новите функции ще бъдат добре приети и абонатите ще запазят доброто си настроение. „Редица други социални мрежи спечелиха бързо популярност, но след това броят на активните потребители се сви, някъде и практически до нула“, предупреждава социалната мрежа. С това Facebook намеква са своя някога сериозен конкурент MySpace.

Арон Кеслер, анализатор в Raymond James очакваше ръст на дневните посетители от 30% за това тримесечие. В крайна сметка обаче нарастването е едва 5%.

Във фокуса обаче по-скоро са месечните потребители. „Всеки един спад ще бъде повод за притеснение, защото ако хората в продължение на 30 дни не влизат в социалната мрежа, това означава, че Facebook вече не е част от техния свят на социалните медии“, казва Рик Самър, анализатор в Morningstar, цитиран от Wall Street Journal.

По време на сесията в четвъртък акциите на Facebook отчетоха спад от над 8% до 26,85 долара. В следборсовата търговия спадът се задълбочи, като цената на книжата падна с още 10,75%, достигайки 23,96 долара – рекордно ниска стойност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:43 | 12.09.22 г.
fallback