В късните следобедни часове на четвъртък популярната услуга за кратки съобщения Twitter се срина. Това е вторият срив на продукта на технологичната компания в рамките на шест седмици, след като на 21-и юни Twitter отново не беше достъпен за няколко часа.
Въпреки че тогава компанията заяви в официално съобщение, че причината за техническата неизправност е бъг в системата, се появиха хакери, които твърдят, че са причинили проблемите.
Вицепрезидентът на компанията Мейзън Равашдех писа тогава в блога си, че „бъг в един от софтуерните компоненти“ е бил причина за срива. При това ставало дума не за грешка в единичен компонент, а за такава, която се простира в редица части.
Днешният срив идва във възможно най-неподходящия момент, защото започващите утре Олимпийски игри трябваше да помогнат на Twitter да се превърне в още по-силен играч и алтернатива на Facebook. Сривът бе потвърден и от читатели на Investor.bg във Facebook страницата ни. Малко по-късно и компанията потвърди за проблемите. „Инженерите ни работят над това, възможно най-бързо да отстранят проблемите“, съобщава Twitter.
По-рано днес проблеми имаше и за популярната комуникационна услуга Google Talk, която не позволяваше изпращане на съобщения или показва грешки през последните часове. Технологичните издания Mashable и SlashGear също съобщават за проблема, а сривът засегна както потребителите на Google Apps, така и на Gmail.
Статус сайтът на Google Talk също потвърждава, че има проблеми в комуникацията, но инженерите на онлайн гиганта все още не могат да определят от какво са причинени.
И за Google Talk това не е първия срив на. Много потребители, използващи услугата през смартфоните и таблетите си, се оплакват от често прекъсване на връзката, внезапно излизане от профила и необходимост от рестартиране.
Най-големият срив в историята на комуникационните софтуери се случи в края на 2010 г., когато половин милиард души по целия свят останаха без Skype връзка в продължение на повече от 24 часа.