Вчера акциите на Facebook загубиха повече от 8% от стойността си на фондовата борса в Ню Йорк до 28,25 долара, като дилърите имат само догадки за причините за краха, предава DPA.
Разпродажбата може да се дължи на факта, че Facebook ще представи на 26-и юли финансовите си резултати за второто тримесечие. Напоследък многократно се появяваха опасения, че растежът на социалната мрежа може да се забави значително.
Проблемът при това не е в броя на потребителите, които са около 900 млн., а по-скоро в жизненоважните приходи от реклама. Те са основният източник на доходи на компанията, основана от Марк Зукърбърг.
Много потребители поддържат сега контакт с приятелите си чрез приложение за смартфон или таблети. Малките екрани на телефоните обаче едва позволяват показване на реклами. Стратезите на Facebook работят трескаво, за да намерят решение на тази дилема.
Facebook изпадна в немилост сред инвеститорите заради несполучливото първично публично предлагане – акцията се предлагаше на цена от 38 долара и още на втория ден започна да пропада. В дадени моменти тя спадна до 25,52 долара, но успя да се възстанови над 30 долара, преди вчера отново да поеме надолу.