Бившият лидер на пазара на мобилни телефони Nokia намали в САЩ цената на своя флагмански смартфон наполовина, едва три месеца след пускането му на пазара, в опит да намали загубата на пазарен дял за сметка на конкурентите си като Apple и Samsung, предава Ройтерс.
Цената на телефона с Windows Mobile - Lumia 900, е била намалена до 49,99 от 99 долара с двугодишен договор, заяви в неделя говорителят на Nokia Кийт Новак.
В САЩ телефонът на Nokia се продава в магазините на оператора AT&T. Новак заяви, че намаляването на цената "е част от постоянните ни наблюдения на жизнения цикъл на продуктите, които се извършват съвместно между Nokia и операторите".
Говорителят казва още, че намаляването на цената не е нещо необичайно в този момент от жизнения цикъл на един смартфон, отбелязвайки, че Samsung е намалила цената за Galaxy S II, стартирал преди Lumia 900.
При пускането на апарата в търговията стана ясно, че устройството има софтуерен бъг. „Беше открит проблем с управлението на паметта, който в някои случаи води до загуба на връзка с данни“, казаха директорът на смартфон подразделението на Nokia Джо Харлоу и шефът на щатското подразделение на компанията Крис Уебър.
През миналия месец компанията заяви, че планира да съкрати до 10 000 работни места до края на следващата година заради мащабни допълнителни мерки за икономии на разходите. Компанията ще се натовари от допълнителни преструктуриращи разходи от 1 млрд. евро. В подразделението „Устройства и услуги“ оперативният марж за второто тримесечие ще бъде още по-слаб от отчетените минус 3% през първите три месеца.
Преструктурирането може би започва от Китай. Както пише днес Wall Street Journal, финландският концерн планира да закрие местните си клонове в Ченду и Шанхай, като разшири присъствието си в Пекин и Гуанджоу. Пред китайския технологичен сайт Sina Tech компанията потвърди и, че ще има съкращения, без да уточнява точния брой.
В четвъртък китайски медии писаха, че застрашени са между 300 и 500 работни места на пълен работен ден. Засегнати са преди всичко отделите „Маркетинг“ и „Продажби“.
Китай е най-големият пазар за смартфони в световен мащаб. Пазарният дял на Nokia обаче отчита постоянен спад. След 23% ръст на продажбите през 2010 г. последва спад с 18 на сто до 6,7 млрд. долара през миналата година.
През април главният изпълнителен директор на компанията Стивън Елъп коментира пазарните шансове на Nokia в Китай. Тогава той обяви споразумение на финландците с китайския оператор China Telecom и обеща още подобни договори, за да може крайните потребители да разполагат с по-широк избор.
Паралелно със свиването на присъствието на Nokia в Китай расте това на Apple и Samsung. Но не само. Сред печелившите са и китайските производители Huawei и ZTE, които отчитат все по-силни ръстове на родния си пазар.
Очаква се Nokia да представи финансовите си резултати за второто тримесечие на 19-и юли. Интервюирани от Ройтерс анализатори очакват загубите в подразделението за мобилни телефони да достигнат 236 млн. евро (289 млн. долара), спрямо загуба от 127 млн. евро (156 млн. долара) през първото тримесечие.
В петък акциите на Nokia приключиха търговията на цена от 1,51 евро, след като по-рано през седмицата цената им се срути до най-ниското ниво от средата на деветдесетте години. От ноември 2007 г. насам цената е паднала с почти 95%.