fallback

Betaworks купува Digg за едва 500 хил. долара

В компанията през последните години бяха вложени 40 млн. долара

09:42 | 13.07.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Популярният в миналото сайт за социални новини Digg е бил продаден на базирания в Ню Йорк технологичен инкубатор Betaworks, след като не успя да се противопостави успешно на най-голямата в световен мащаб социална мрежа Facebook и на платформата за микроблогинг Twitter, предаде Bloomberg.

Предвижда се Digg, чиито персонал ще бъде съкратен, да бъде слят с подобния проект News.me на Betaworks, който се занимава и с направата на приложения за Android и iOS, заяви главният изпълнителен директор на Digg Мат Уилямс в постинг в блога. Самият Уилямс ще напусне компанията и ще премине във венчър фонда Andreessen Horowitz, след като транзакцията бъде изпълнена. 

„В последните няколко месеца обсъдихме много различни стратегии за развитието на Digg и възможните сценарии на работата. Честно казано, много от тях изначално не бяха жизненоспособни и решихме да върнем Digg към корените на стартъп-а", казва още Уилямс.

Очевидно проектът Digg се превърна в провал за инвеститорите, сред които Greylock Partners, Highland Capital Partners, а така също и Марк Андресън, основател на инвестиционния фонд Andressen Horovit, които от 2007 г. насам са вложили в него повече от 40 млн. долара. Сегашният директор на Digg  Мат Уилямс не назначен през 2010 г., като още през първата си година начело съкрати 37% от персонала, заявявайки, че компанията ще стане печеливша през 2011 г. Това не се случи и през 2012 г.

Вложенията от 40 млн. долара така и не се изплатиха, а според Wall Street Journal Betaworks ще придобие активите на Digg за едва 500 000 долара.

Според експерти получените за Digg 500 000 долара са средната цена за франчайз такса при откриването на ресторант McDonald's, и по-малко от годишния наем на офиса, нает от Digg, като за тези пари може да се купи едностаен апартамент в Сан Франциско, където е базиран Digg. За сравнение – компанията е продала своите активи за 0,2% от стойността, на която самата тя се оценяваше през 2007 г. (300 млн. долара).

По онова време, през 2007 г., Digg се считаше за многообещаваща социална мрежа, с която потребителите могат да споделят новини със своите приятели, с еднаква популярност като тази на Facebook и Twitter. През 2008 г. Digg водеше преговори за продажбата си с Google за 200 млн. долара, но онлайн концернът се отказа от сделката. През май същата година 15 ключови за проекта инженери напускат компанията и преминават към SocialCode, принадлежащо на The Washington Post. Според експерти това време съвпада с началото на края на Digg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:48 | 06.09.22 г.
fallback