Когато става въпрос за генериране на приходи, онлайн рекламата може и да остава една от най-скромните рекламни среди, но същевременно е и най-бързо растящата, изпреварвайки други непечатни формати като телевизия, радио и кино, както и печатните рекламни формати, като вестници и списания.
Новите данни на Nielsen за първото тримесечие на тази година показват, че рекламодателите харчат с 12,1% повече за интернет реклами, отколкото преди една година. По този начин интернет остава единствената медия, която отчита двуцифрен ръст през това тримесечие.
От седемте категории, включени в проучването на Nielsen Global AdView Pulse report - телевизия, радио, открита реклама, вестници, списания, интернет и кино, само списанията отчитат свиване в рекламите си на годишна база, като спадът е от 1,4%. Всички останали видове медии са стимулирани от повишаване на потребителското доверие и удвояване на усилията на компаниите за свързване с хората.
Телевизията пък е с най-нисък процент на нарастване на рекламните приходи, но остава най-големият генератор на приходи от реклама като цяло, отчитат от Nielsen.
От анализаторската компания не предоставят никакви конкретни данни за това, което се крие зад тези проценти на растеж, но по-ранно в свое изследване WPP’s Group M прогнозира, че през 2012 г. интернет рекламата ще бъде на стойност 98,2 милиарда долара в световен мащаб, представляващи 16% от всички рекламни разходи, пише TechCrunch.
В доклада си Nielsen показва как се развиват рекламните разходи в различни региони на света. Като цяло развиващите се пазари продължават да отчитат по-високи ръстове. В Азия, Южна Америка и Средния изток преобладаващата част от медийните сегменти отчитат двуцифрено повишение на рекламите. Има и силни контрасти – докато в Северна Америка телевизионната реклама отчита ръст от 4%, в Средния Изток и Африка нарастването ѝ е в размер на 33,8%. Онлайн рекламата нараства почти три пъти повече в Средния Изток и Африка (35,2%), отколкото в Европа (среден ръст 12,1 на сто). Телевизионната реклама на Стария континент се е понижила с 1,2%, тази в списанията – с 4,4%, а във вестниците – с 3,6%.