Със своя представен вчера таблет Surface американският концерн Microsoft иска само да стимулира производителите на устройства да пускат устройства с Windows 8 на пазара, както подобно на стратегията на Google с неговите устройства от серията Nexus. На това мнение е основателят на Acer Стан Ши.
„В действителност Microsoft няма никакъв интерес да продава таблети под собственото си име“, цитиран е Ши от специализирания портал Digitimes.
Според Ши Microsoft ще спре да продава своите собствени устройства, след като се появят достатъчно таблети с Windows на различни други производители. Компании, които разработват собствени таблети на базата на Windows 8, трябва да са настроени положително към намеренията на Microsoft, защото ще спечелят от техния маркетинг, смята още основателят на Acer. По думите му базираната в Редмънд компания няма икономическа изгода да продава хардуер, тъй като при него маржът е значително по-нисък, отколкото при софтуерните продукти.
Приликата с Google и техните Nexus-устройства никак не е случайна. Microsoft също осъзнава, че е много по-доходоносно да продава само софтуер, отколкото сами да произвежда и хардуер. Google вече доказаха с Android, че това е една изключително успешна стратегия. Дали стратегията ще сработи, предстои да видим. Но със сигурност има подобни индикации. Дългогодишните партньори на Microsoft планират да пуснат на пазара таблети с новата операционна система. Така например Dell наскоро обяви, че ще пусне пълна серия таблети с Windows 8 още тази есен. Към него ще се присъединят Asus, Toshiba, Lenovo и други.
Вчера обаче LG обяви, че засега „замразява“ разработването на таблети и се концентриа върху смартфони.