fallback

Facebook ще плати 10 млн. долара заради спонсорирани реклами

Потребителите са обезпокоени, че ползването на имената им от Facebook може да им причини икономически щети

11:26 | 18.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата в света социална мрежа Facebook сложи край на съдебните дела на потребители заради спонсорираните реклами, като се съгласи на обезщетение от 10 млн. долара. Според материал на Ройтерс, която цитира съответните съдебни документи, парите отиват не в полза на ищците, а за благотворителност. 

Петима потребители на социалната мрежа обвиниха миналата година Facebook, че е нарушила законите на Калифорния, касаещи неприкосновеността на личния живот, тъй като в техния поток с новини се показва реклама, белязана от "like" бутона на техни приятели. През декември съдията Луси Кох отхвърли искането на Facebook за отхвърляне на жалбата.

В края на май спорът най-накрая приключи с обезщетение. Тогава подробностите за компромиса не достигнаха до обществеността, като се обсъждаше дали искът може да бъде заведен като групова жалба. Според Ройтерс в такъв случай делото щеше да засегне един на всеки трима американци и да даде основание за плащане на милиардно обезщетение.

Съдия Кох твърди, че потребителите били обезпокоени, че ползването на имената им от Facebook може да им причини икономически щети. "Калифорния отдавна признава правото за защита на личното име срещу злоупотреба с трети страни“, заявява Кох.

Facebook въведе т. нар. Sponsored Stories в края на януари 2011 г., като те представляват реклами, изработени под формата на дадена от потребител препоръка за определени компании, продукти или услуги. Тези реклами няма да се различават от другото съдържание, което се публикува в News Feed-a на потребителите, а само са маркирани като спонсорирана връзка. Често в тях се включват снимка и име на приятелите на даден профил, за да се подчертае, че той харесва определен рекламодател.

В момента, в който всеки потребител натисне бутона „харесва ми“ на страницата на определена компания, продукт или услуга, Facebook вече има право да ползва това действие, за да препоръча реклама на приятелите и познатите му.

Това е първият път от 2007 г. насам, в който най-голямата социална мрежа публикува директно реклами в емисиите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:20 | 13.09.22 г.
fallback