Производителят на смартфони HTC ще продължи да държи на стратегията си да предлага телефони в средния и високия ценови сегмент. При това в тази област компанията от известно време насам се опитва да се бори напразно с доминацията на Apple и Samsung Electronics, пише Wall Street Journal.
Базираната в Тайван HTC, която междувременно загуби някогашната си солидна пазарна позиция в САЩ, планира да разшири присъствието си в развиващи се страни като Китай и Индия.
Въпреки тази насока обаче Питър Чоу, главен изпълнителен директор на компанията, твърди в разговор за WSJ, че HTC няма да навлиза в евтиния сегмент.
Чоу заявява още, че HTC не иска да предлага на пазара устройства, които биха навредили на имиджа ѝ. „Държим на това, с по-добър материал да предлагаме по-добри продукти, които предоставят особено преживяване на клиентите ни. Много от тях ценят това."
Изглежда, че това е част от стратегията на HTC да опрости портфолиото си, в резултат на което от компанията се надяват да подобрят финансовите си резултати, които през изминалото тримесечие никак не бяха забележителни. Това не означава, че компанията ще прави само модели от висок клас, но пък подсказва, че ще намали устройствата от по-нисък клас, в които не може да влага по-качествени материали, за да осигури на потребителите качествено преживяване.
Преди това редица анализатори поставиха под въпрос стратегията на компанията, а някои призоваха и за по-ниско позициониране и по-евтини телефони.
В Китай, важен нарастващ пазар за HTC, пазарът на телефони от средния и високия ценови сегмент се срина, защото се повишава преди всичко търсенето към по-евтини телефони, казва анализаторът от Nomura Арон Джен. Някои по-евтини модели пък предлагали доста функции, което се възприема доста добре от китайците.