fallback

Мобилната реклама на Twitter надвишава уеб рекламата

Имаме рекламна платформа, която по своята същност е подходяща за мобилни устройства, твърди изпълнителният директор Дик Костоло

09:00 | 08.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Дик Костоло: „Ние сме изначално мобилни". Снимка: Ройтерс

През някои дни от последното тримесечие платформата за микроблогинг Twitter е генерирала повече рекламни приходи от мобилната си версия, отколкото от самия уебсайт, заяви главният изпълнителен директор Дик Костоло, подчертавайки прогреса на компанията в това направление.

По време на организирана от The Economist Group кръгла маса в Сан Франциско Костоло се опита да разграничи компанията от силно критикуваната в момента социална мрежа Facebook, която е подложена на натиск да засили представянето си в мобилната сфера. 

Акциите на Facebook паднаха след проблемното IPO през май - събитие, засенчено от опасенията, че създадената през 2004 г. от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг като уебсайт за настолни компютри социална мрежа ще продължи успешно своята борба за реализиране на печалба от мобилните потребители.

Но Twitter, която в Силициевата долина се разглежда като мрежата с най-значителна IPO перспектива след Facebook, предприе усилия, за да се разграничи публично от проблемите на Facebook.

„Ние сме изначално мобилни", казва Костоло в отговор на въпрос за разликата между Facebook и Twitter. „Ние имаме рекламна платформа, която по своята същност е подходяща за мобилни устройства, въпреки че и нашата платформа стартира в интернет и едва наскоро започнахме да показваме мобилни реклами."

Twitter, която сега има 140 млн. месечни активни потребители, произвеждащи 400 млн. туита дневно, засили своите усилия да генерира приходи, откакто Костоло пое водеща роля в компанията в края на 2010 г.

Компанията въведе реклами за потребителите на смартфони през февруари. През следващия месец Twitter пусна функция, която позволява на рекламодателите да изпращат рекламни туитове специално за потребителите на iPhone и Android, които съставляват 60% от всички потребители.

Twitter стриктно крие данните за своите приходи, но анализ на компанията eMarketer оцени през януари, че приходите на Twitter може да достигнат 260 млн. долара през 2012 г. и  540 млн. долара през 2014 г.

Facebook обяви, че приходите му през 2011 г. са достигнали 3,7 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:26 | 10.09.22 г.
fallback