fallback

Рекламни мрежи продължават да шпионират потребителите на iOS

Поради завишените изисквания за сигурност на личните данни обаче софтуерните разработчици отчитат значителни пропуснати ползи

13:00 | 06.06.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Въпреки усилията на американския технологичен концерн Apple да подобри системите за сигурност на приложенията за операционната система iOS, рекламни мрежи продължават да шпионират потребители на iPhone или iPad.

Както пише Wall Street Journal, доставчиците на мобилни реклами сега могат да разчитат т. нар. Open Device Identification Number (Odin), с които клетъчният компонент на iPhone може да бъде ясно идентифициран. Те също така използват OpenUDID за своите собствени цели, която се намира във функцията за копиране и поставяне на IOS.

Още миналата година се появиха информации, че устройствата на компанията с iOS 4 записват автоматично всеки ход на притежателите си. Всичко това става без поискване на каквото и да е позволение от потребителите - което навлече гнева на мнозина.

Тогава Apple забрани на разработчиците на приложения да следят ползвателите на iOS чрез UDID (Unique Device Identifier) на iPhone. По този начин трябва да бъде защитена личната сфера и да се ограничи количеството информация за поведението на потребителите, което разработчиците събират и съхраняват. UDID се използва и за пускането на свързани с поведението на потребителите реклами в приложенията. 

От март 2012 г. насам Apple отказва всички приложения, които продължават да четат UDID, което е критикуван ход от разработчиците. "Това е проблем", писа Крис Адамсън тогава. Шест месеца наистина са достатъчно време, за да се преобразува едно просто приложение, но според Адамсън не може да се очаква, че всеки разработчик е променил приложенията си.

Според изследване на рекламната мрежа MoPub софтуерните разработчици отчитат значителни пропуснати ползи заради завишените изисквания за сигурността на данните. Цената за хиляда контакта пада за три месеца с 0,18 долара, или 24%, до 0,58 долара. Според Wall Street Journal рекламните мрежи могат да губят постъпления от милиони долари на седмица, ако не намерят друг начин да проследяват потребителите. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:02 | 12.09.22 г.
fallback