С 11,8 млн. продадени бройки от iPad за първото тримесечие американският технологичен концерн Apple продължава да доминира на световния пазар на таблети. Азиатският съперник Samsung завладя с 1,1 млн. продадени таблета от серията Galaxy второто място, както съобщи анализаторската компания ABI Research.
Като цяло браншът е успял да пласира между януари и март 18,2 млн. таблета, което представлява ръст от 185% на годишна база.
Според доклада на ABI Apple има пазарен дял от 65%, а Samsung – 6 на сто. Срив отчита друг техен конкурент - Kindle Fire на Amazon. Продажбите на този таблет са се свили с 80%. В края на 2011 г. Amazon е реализирал мащабна рекламна кампания за Kindle Fire с оглед на коледните продажби, обяснява анализаторът от ABI Джеф Ор. След това обаче продажбите регистрират силен срив.
Kindle Fire все още може да се купи само в САЩ и с цената си от 199 долара е наполовина по-евтин от iPad. Устройството върви с операционната система Android и позволява свързване към интернет чрез безжична мрежа. Kindle Fire обаче не може да се свърже онлайн чрез мобилна мрежа и не разполага с камера.