Facebook ще изгуби надмощието си като голяма интернет компания за по-малко от десетилетие, твърди Ерик Джексън, основател на Ironfire Capital, цитиран от CNBC.
“След 5 до 8 години те ще изчезнат по начина, по който изчезна Yahoo“, заяви Джексън. „Yahoo все още работи, все още е печеливша, все още има 13 000 служители, но в момента стойността ѝ е 10% спрямо онази от пика през 2000 г. Тя на практика е изчезнала“, добави той.
Анализаторът разделя интернет компаниите на 3 поколения. Първото поколение е голям уебпортал от типа на Yahoo, където съдържанието е събрано на едно място. Второто е социалната мрежа от типа на Facebook, а третото поколение са компаниите, концентрирани единствено върху осребряването на мобилните платформи – нещо, с което Facebook ще продължи да се бори, смята той.
„Ако разгледате тези 3 поколения без значение колко успешно действа дадена компания от определено поколение, не изглежда възможно да прехвърлите този успех в следващото без значение с колко пари разполагате и без значение колко много интелигентни учени работят за вас“, убеден е Джексън.
„Погледнете как Google се мъчи да навлезе на пазара на социалните мрежи и мисля, че пред Facebook ще се изправят същите предизвикателства при прехода към мобилните компании“, обоснова се той.
През миналия месец от Facebook признаха за мобилното предизвикателство в документи пред американски регулатор. Компанията обяви, че нарастващият брой на мобилните потребители, използващи Facebook, е трудно да бъде осребрен и „може да се отрази негативно върху приходите и финансовите резултати“.
Коментарите на Джексън за бъдещето на социалната мрежа бяха направени в момент, в който акциите на Facebook са загубили 27% от стойността си спрямо онези 38 долара от първичното публично предлагане на компанията, което я превърна в в най-голямата двуседмична загуба след предлагане от 1995 г. насам.
„Светът се движи по-бързо, става по-конкурентоспособен и аз мисля, че онези, които имат превъзходство в предходното поколение, ще преживеят трудни времена при прехода към новото поколение“, изтъква анализаторът.
„Facebook може да си купи много мобилни компании, но те все още са голям, тромав уебсайт и там е разликата с мобилните приложения“, категоричен е той.