Японската компания Nintendo обяви пускането на първата си социална мрежа – Мiiverse. Платформата ще свързва потребителите на новата гейм конзола на компанията - Will U. Те ще могат да виждат онова, което другите играят, да споделят самостоятелно създадено игрово съдържание и да си разменят съвети, информира Ройтерс.
Когато потребителите пуснат конзолата си, тя ще показва анимирани аватари на телевизионния екран, които насочват към най-популярните игри за момента. Въпреки това фокусът на мрежата е към по-малкия сензорен екран на Wii U Game Pad. Той може да се използва за изпращане на въведени или ръкописно написани съобщения към други членове на Miiverse, както и на изображения.
От компанията се надяват социалната мрежа да спомогне продажбите на хардуерни устройства във времена на разрастване на приложенията за мобилни устройства и таблети.
„Nintendo е доста зад конкурентите си, що се отнася до онлайн игрите. Идеята за навлизане на този пазар е много добра, но все още е неясно дали компанията ще генерира приходи от това“, коментира Хаджиме Накаяма от Iwai Cosmo Securities.
Все още не е ясно дали новата конзола на компанията, която беше представена за първи път преди близо година, ще успее да завладее добър пазарен дял. Много инвеститори изразиха съмненията си, че Wii U ще успее да намери потребители в индустрия на стойност 78,5 млрд. долара, която таргетира главно мобилни устройства, като iPhone и iPad. Гейм приложенията за смартофони и таблети вече са на стойност 8,5 млрд. долара от световния пазар за игри.
Nintendo публикува информация за първата си годишна загуба през април. Цената на акциите ѝ спадна почти наполовина, откакто бе представена конзолата Wii U.