44% от общо 500 респондента в анкета на Greenlight за влиянието на рекламите във Facebook заявяват, че „никога“ не натискат спонсорирани линкове или реклами в сайта на социалната мрежа. Други 31% от запитаните твърдят, че кликват рядко върху реклами. Едва 13% го правят „често“ или дори „редовно“, цитира изследването ZDNet.
Резултатите на изследването изглежда са в съответствие с опита на американския автомобилен концерн General Motors (GM) с рекламата в социалната мрежа. В началото на седмицата Wall Street Journal писа, че GM оттегля рекламния си бюджет за маркетинг във Facebook в размер на 10 млн. долара. Рекламите в социалната мрежа не се оказват толкова ефективни, колкото се е надявал концернът, пише вестникът. GM предпочита да рекламира марките си с други, безплатни средства.
Решението на GM обаче се сблъска с критика. Източник на News.com твърди, че Facebook е посъветвал GM бюджетът да бъде инвестиран в кампания, която да достигне до широка публика, но автомобилният концерн не се е вслушал в съвета.
Greenlight назовава и възможна алтернатива на рекламите в социалната мрежа - т. нар. „спонсорирани истории“, предизвиквали повече посещения и били свързани с по-ниски разходи.