Китайският интернет гигант Sina Corp. съобщава за нетна загуба през първото тримесечие на годината, която обаче не е толкова голяма, каквито бяха очакванията. За текущото тримесечие перспективата е за нова загуба, предава BBC.
През тримесечието до март Sina отчете нетна загуба от 13,7 млн. долара (0,21 долара на акция). Според проучване на анализаторите от Thomson Reuters обаче се очакваше загуба от 0,23 долара на акция. През същия период година по-рано компанията се радваше на печалба от 15 млн. долара (0,25 долара на акция).
Приходите нарастват с 6% на годишна база до 106,2 млн. долара. Чистите приходи, в размер на 101,5 млн. долара, влизат в целевия диапазон от 101 до 104 млн. долара, който бе прогнозиран от Sina през февруари. Приходите от онлайн реклама, най-големия източник на постъпления, са нараснали с 8,6% до 78,5 млн. долара.
Брутният марж обаче пада от 53,2 на сто до 46,2%. Оперативните разходи същевременно се покачват с 60%.
За текущото тримесечие Sina очаква приходи от 126-129 млн. долара. Анализаторите очакват оборот от 130 млн. долара. По-специално, инвестиционните разходи за услугата Weibo ще допринесат за второ поредно тримесечие на загуби. Въпреки че през тази година Sina ще увеличи инвестициите в Weibo до 160 млн. долара, приходите от тази платформа са минимални.
Броят на интернет потребителите в Китай се е повишил с 12% през миналата година до 513 млн. души (през 2010 г. са били 457 млн.) Около 365 млн. от тях влизат онлайн през мобилните си телефони - ръст от 17,5%, съобщава China Internet Network Informationen Center (CNNIC). По този начин Китай се нарежда на първо място по общ брой потребители със значително предимство пред САЩ, които имат около 250 млн. интернет потребители. Но в Америка всеки четири от пет жители са онлайн, а в Китай – едва 40%.