fallback

Все повече търговци се ориентират към интернет

Най-големият двигател за глобализацията на търговския сектор е ръстът на електронната търговия, посочват експерти

16:47 | 15.05.12 г.

Заради резките ръстове на онлайн търговията все повече търговци в световен мащаб са нетърпеливи да се възползват от онлайн бума, пише в анализ на консултантската компания за имоти CBRE, цитиран от онлайн изданието Property Magazine.

Според докладът, който изследва сектора на търговията на дребно, в интернет търговията вече се наблюдава зрялост, като повечето участници в анкетата (80%) посочват, че вече имат онлайн каталози за пазаруване.

Великобритания е третият най-развит онлайн пазар в света, като делът на търговците, които могат да доставят стоки, купени онлайн, остава стабилен на равнище от 44% за последната година.

"Промяната на поведението на купувачите доведе до бум на потребителите, пазаруващи онлайн. Онлайн търговци като ASOS например отчитат растеж, а големите марки все повече развиват интернет присъствието си. В момента Sainsbury вече предлага услугата си "кликни и купи" в 900 магазина, а интернет магазинът на Next отчете 11,8% годишно увеличение за първите три месеца на 2012 г.", коментира Питър Голд, който ръководи отдела за търговия на дребно на CBRE за района на Европа, Близкия изток и Африка.

"Международните марки също агресивно атакуват британските купувачи и вече има магазини, които предлагат безплатна доставка, за да привлекат клиенти. Като се има предвид това, не е изненадващо, че Royal Mail, британската пощенска служба, очаква бизнесът й да се движи най-вече от онлайн пазаруването през идните години", допълва той

"Най-големият двигател за глобализацията на търговския сектор е ръстът на електронната търговия, който ще играе важна роля за оформянето на търсенето на търговски имоти в бъдеще. Сегашните тенденции показват, че дори и на най-развитите търговски пазари присъствието на физически магазин ще остане важна част от уравнението за най-успешните глобални вериги. Успешните вериги ще продължат да развиват разнообразни канали и точки за контакт с потребителите - магазини, каталози, онлайн и социални медии, за да максимизират продажбите си", коментира ръководителят на изследователския отдел на CBRE за Европа, Близкия изток и Азия Невил Мос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:35 | 13.09.22 г.
fallback