fallback

Мобилтел отчете спад на приходите и печалбата през първото тримесечие

За отчетния период се отбелязва намаление и при абонатите – от 5,5 милиона души в края на 2011-а в края на март те вече са 5,4 милиона

13:03 | 10.05.12 г. 7

Най-големият по численост на абонатите мобилен оператор в България "Мобилтел" отчита със 115,9 млн. евро спад на приходите през първото тримесечие, което с 13,1% по-малко спрямо същия период на 2011 г. Както показват финансовите резултати на цялата Telekom Austria Group, чието дъщерно дружество е "Мобилтел", печалбата преди лихви, данъци и амортизации се срива с 24,1% до 49,1 млн. евро.

За първите три месеца на годината операторът отчита близо 71-процентен ръст при потребителите на мобилен интернет, както и 33,8% увеличение на абонатите на фиксиран интернет. 

Въпреки това обаче компанията губи клиентите на мобилните си гласови услуги, тъй като общият брой абонати е намалял от 5,5 млн. в края на 2011-а до 5,4 млн. за това тримесечие.

„Компанията успява да ограничи негативното влияние на падащите цени, което се дължи на успешната сегментация на пазара с въведената през 2011 г. марка "Боб", пише още в отчета на оператора.

Компанията-майка Telekom Austria успява да се завърне в зоната на печалба въпреки силната конкуренция на основните пазари и вялото икономическо развитие в Източна Европа. Благодарение на въведения курс към икономии е отчетена печалба от 46,9 млн. евро, след като година по-рано по-високите разходи при освобождаването на персонал са довели до загуба от 80 млн. евро.

Резултатът е по-добър от очакванията на анализаторите и спъва намеренията на големия акционер Рони Печик, който настоява на следващото общо събрание, насрочено за на 23 май, да бъдат избрани нови мениджъри.

За текущата година концернът продължава да очаква спад на приходите до 4,4 млрд. евро след 4,5 евро година по-рано и с чиста печалба преди даници и такси от около 1,5 млрд. евро.

Telekom Austria оперира в Австрия, Словения, Хърватска, Македония, България и Беларус. Както през миналата година, и през това тримесечие компанията трябваше да се примири с масивна загуба заради хиперинфлацията в Беларус, като резултатът в страната натовари общите оперативни данни с 38 млн. евро.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:21 | 08.09.22 г.
fallback