Икономиката на мобилните приложения съблазнява и най-голямата социална мрежа в света Facebook. Наистина, приложения за Facebook има откакто мрежата отвори своите API-та за разработчици, но досега ставаше дума за апликации, които се разпространяваха с пропаганда от уста на уста.
Това трябва да се промени, след като в началото на следващата седмица заработи App Center. На отделна страница потребителите могат да купуват и свалят приложения. По този начин App Center ще напомня на онлайн магазините за приложения като App Store или Google Play.
Специализираният отдел ще представлява нещо като каталог на всички приложения, които се предлагат в социалната мрежа. Той ще е особено полезен за потребителите, защото те ще знаят къде да търсят приложения, свързани с техните интереси. Разработчиците също ще спечелят, защото ще могат да качват и да рекламират приложенията си именно там, където са и потребителите.
Услугата все още не е реално пусната в действие. Компанията ще помоли разработчици и фирми, които ще имат достъп до нея от другата седмица, да споделят мнението си. От снимките си личи, че приложенията са разделени в няколко категории – лайфтстайл, снимки, спорт, новини. На отделни страници може да се изиска допълнителна информация за всяко приложение.
„Социалното откриване" също ще изиграе важна роля в новата услуга. Влизайки във всеки раздел, потребителят ще попада първо на тези приложения, които се ползват най-често и от най-много потребители. За разработчиците App Center ще предостави възможността да предлагат платени приложения и така да печелят повече от работата си за социалната мрежа. От Facebook обещават приложения и за Android и iOS. App Center може да бъде достъпван мобилно на адрес facebook.com/appcenter. Системата автоматично ще разпознава операционната система на устройството и ще предлага съответната програма.