fallback

Лаптопите конкурират все по-силно телевизорите за медийно внимание

Половината от тв зрителите ползват паралелно и друго устройство – таблет, смартфон или лаптоп

14:47 | 07.05.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Телевизорът все по-често споделя вниманието на публиката си с други медии, показва скорошно изследване. Макар продължителността на гледането на телевизия продължава да се покачва, около 50% от зрителите, които гледат телевизия, вече използват паралелно и други устройства, казва Франциска фон Левински от агенцията за проучване на пазара Interone пред германската агенция DPA. В по-голямата си част те се опитват по този начин да заобиколят рекламата. Промяната в начина на използване силно се влияе от новите устройства, като таблети и смартфони. Телевизията се развива все повече и повече от водеща медия в една от многото медии. „Преди телевизионната програма характеризираше свободната част от деня, днес програмата си тече просто между другото, допълнена от онлайн съдържание, достъпвано чрез таблети, смартфони и лаптопи“, казва Левински. 87% от участващите в анкетата смятат, че лаптопът вече е най-важната медия за видео съдържание. На секунда само в  Youtube се качват 60 часа видео. При това развитие страда вниманието към класическите телевизори. „Часовете на излъчване и съдържанието се еманципираха от телевизията“, казва още Левински. Днес среднодневната консумация на телевизия е 223 минути. Според изследването обаче около 67% от зрителите просто пускат телевизора да работи между другото. 44% от запитаните същевременно са в интернет и ползват различни приложения. Все по-често филми се гледат целенасочено в онлайн медиатеки по заявка. Така съдържанието и рекламата достигат много по-целесъобразно до зрителя, гласи заключението на доклада.

Затова и не само операторите на телевизионно съдържание, но и рекламодателите следва да се настроят на новата вълна. Новите тенденции са „проклятие и благословия" за комуникациите, каза Левински. Новите възможности за прескачане и оценка на рекламата от рекламната аудитория също са "демократични". Рекламата на марки се превръща все повече в съдържание, което трябва да се поддържа. Тя може да продължи да разказва истории, но само в множество платформи.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 02:00 | 26.08.22 г.
fallback