Корейският електронен концерн LG Electronics анонсира бета версията на услугата си LG Cloud, която осигурява безжична свързаност и достъп в реално време до дигитално съдържание от различни електронни носители. Въпреки че терминът „облачен” е сред най-актуалните в индустрията на информационните технологии, компанията осигурява на своите клиенти и добавена стойност. LG Cloud е първата услуга, която позволява на потребителите да управляват и да се наслаждават на всякакъв вид съдържание на „три екрана”, в това число Android смартфони, персонални компютри и Smart телевизори (включително, но не само CINEMA 3D модели), без да се нуждаят от отделен цифров приемник (set-top box), съобщават от компанията.
За да използват услугата, потребителите трябва да свалят приложението LG Cloud съответно от онлайн магазините Google Play или LG SmartWorld за смартфоните с Android, от LG SmartWold за телевизорите LG Smart TV и от сайта www.lgecloud.com/en/ за настолни и преносими компютри. Облачната услуга на LG извършва автоматично необходимата синхронизация между съдържанието на смартфона, облачния сървър, компютъра и телевизора. Прехвърлянето на снимки и видео клипове, заснети със смартфон, към компютър или телевизор се извършва почти мигновено. Снимки, коригирани на компютър, могат да се разглеждат на екрана на смартфон само няколко секунди, след като са качени с помощта на услугата LG Cloud. За разлика от други облачни услуги в случая е необходимо съвсем кратко време, докато съдържанието може да се възпроизведе на телевизор, компютър или смартфон, без да е необходимо първо да бъде сваляно на съответното устройство. Това, което отличава облачната услуга на LG е технологията Real-time Streaming Transcoding. С нея конвертирането на съдържанието се осъществява в реално време на сървъра, вместо на устройството. Така потребителите няма нужда да инсталират кодеци или приложения за конвертиране – процесът се извършва безжично и без намеса от страна на потребителите. LG Cloud е единствената по рода си услуга, която осигурява това преимущество. „Днес повечето компании се отнасят към облака като към устройство за съхранение или, както е в случая с YouTube и Flickr, като пространство за един-единствен вид съдържание”, коментира Хавис Куон, президент и изпълнителен директор на LG Home Entertainment Company – специално създадената дъщерна компания.
„LG от своя страна произвежда устройства, на които милиони потребителите гледат съдържание, така че сме в състояние да наложим нов стандарт, гарантиращ по-голямо удобство, като създадем собствена облачна услуга. Бъдещите потребители със сигурност няма да се задоволят с условия, при които трябва да използват един облак за музика, друг за видео съдържание, трети за снимки и още един допълнителен, където да държат документите, които използват в работата си. Нашето решение е адресирано именно към това предизвикателство и в крайна сметка целта му е да внесе допълнително удобство в ежедневието на клиентите ни”. LG Cloud ще се предлага както в платен вариант, така и безплатно. Обемът на наличното пространство за съхранение ще варира спрямо различните пазари и ще се обявява допълнително при анонсирането на услугата в конкретната страна. *„Облакът“ е термин, обозначаващ използването на споделени ресурси, софтуер и информация, предоставяни на компютри и други устройства чрез интернет.