Zynga не успява да обуздае разходите си. Усилията в привличане на нови клиенти с нови игри стават все по-големи. Същевременно компанията, която е най-голям разработчик на игри за социални мрежи, инвестира в нови платформи, за да намали зависимостта си от своя неизменен засега партньор Facebook. Всичко това се отразява в значителна нетна загуба за тримесечието. Акциите на Zynga паднаха в следборсовата търговия, след като в края на сесията преживяха кратък ръст, предаде Ройтерс.
Нетната загуба за калифорнийската компания според американските счетоводни правила GAAP е в размер на 85,5 млн. долара, или 0,12 долара на акция. През предходното тримесечие Zynga все още беше на печалба от 16,8 млн. долара.
Решаващи за резултатите са преди всичко масивни разходи за изследване и разработване в размер на 87 млн. долара, докато преди година за същия период по това перо са били изхарчени 9 млн. долара.
Освен нови игри Zynga разработва и нови платформи. Днес потребителите могат да намерят предложенията на компанията не само в най-голямата социална мрежа в света Facebook, а и на собствената на Zynga интернет платформа, както и на мобилните си телефони.
Предимството е ясно доловимо – в собствената си мрежа Zynga.com компанията може да си спестява 30-те процента такса, която дължи иначе на Facebook за дигитални продажби чрез финансовата услуга Facebook Credits. Същото важи и за игрите за смартфони или таблети, когато вървят, без играчът да е в акаунта си във Facebook.
Охлаждането към гиганта Facebook е една тенденция, която се насърчава не само от Zynga. Доставчикът на игри Crowdstar сега дори напълно се сбогува с Facebook и в бъдеще ще произвежда нови игри само за смартфони и таблети. Старите игри все още вървят. И все пак главният изпълнителен директор Питър Релан заяви в интервю за Ройтерс: „Докато през миналата година 90% от продажбите идваха от Facebook, през тази година 90% идват от мобилния сектор".
Поне засега обаче основателят на Zynga Марк Пинкъс не отива толкова далеч. Защото все още тенденцията е за ръст. Нетните приходи по стандарта GAAP са били с 32% по-високи до 321 млн. долара. Последното е важно за всички онези, които се интересуват от акции във Facebook: През първото тримесечие Zynga е отговорна за 15% от продажбите на Facebook.