fallback

Alibaba.com регистрира спад на печалбата с 25%

Резултатът е бил натоварен от стагниращия брой нови потребители и повишените оперативни разходи

13:51 | 24.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Първото тримесечие на годината се оказа най-слабо за китайския гигант в електронната търговия Alibaba.com за последните две години.

От януари до края на март Alibaba отчита нетна печалба в размер на 339,2 млн. юана (53,8 млн. долара). На годишна база това е спад от 25%, предаде Ройтерс.

Резултатът е бил натоварен от стагниращия брой нови потребители и повишени оперативни разходи. Въпреки това обаче очакванията на анализаторите бяха надвишени. 

Според анкета на Ройтерс анализаторите очакваха средна печалба от 330,1 млн. юана. Публикуваната от Bloomberg прогноза пък беше за 468 млн. юана. Приходите от продажба се покачват с 3,7% на годишна база до 1,59 млрд. юана (252,2 млн. долара). Спрямо миналото тримесечие има спад от 4,2%. 145,4 млн. долара от приходите са били генерирани обаче от сделки зад граница. Според Alibaba.com плащащите потребители са паднали с 1,5% спрямо предходното тримесечие до 753 955 души.

През февруари компанията-майка на Alibaba.com, Alibaba Group, обяви планове да оттегли дружеството от борсата и да го приватизира. С приватизацията на компанията се цели намаляване на натиска, който се получава чрез интересите на множество различни страни при котирано на борсата дружество, обяснява основателят на концерна Джак Ма. Ма планира да вложи 19,6 млрд. хонконгски долари, за да купи дяловете от миноритарните акционери. Съответният документ ще бъде изпратен утре до акционерите.

Концернът-майка Alibaba Group ще предложи 13,50 хонконгски долара за акция – същата цена, която бе постигната при борсовия дебют през 2007 г. Увеличаване на офертата засега не се предвижда. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:30 | 14.09.22 г.
fallback