Според доклад от Агенцията за киберпрестъпност все повече китайци кликат върху измамни линкове, където на ниски цени се предлагат новия iPad или твърде трудно получаемия в страната iPhone 4S. На такива сайтове според проучването на ден се отчитат по 200 000 кликвания, пише Wall Street Journal.
Клиентите са привлечени най-вече от обещанието, че трябва да плащат, едва като пристигне стоката. След това получават обаждане от измамниците, с което ги тестват към кой вид измама да се насочат. Ако клиентът очевидно има малко познания за продуктите на Apple или за пазаруване в интернет, той получава фалшиво устройство или стар модел с надеждата, че така или иначе ще плати за него. В повечето случаи обаче жертвите дори са убедени да платят предварително. Тогава те въобще не получават стоки.
В доклада не се посочва колко точно от тези 200 000 дневни кликания водят до измамни транзакции.
Трикът с доверието не е нещо ново по принцип в Китай. Но бързото разрастване на интернет гарантира, че винаги има голям брой от неопитни потребители в мрежата. От края на 2009 г. 129 милиона китайци преоткриха интернет за себе си.
За да ги защити срещу измамите, ведомството дава някои основни съвети: „Проверете, даили е зададен телефонен номер за услугата. Просто търсене на номера в интернет ще покаже, че дилърът предлага не само iPad, но също така и апартаменти под наем, продажба на медикаменти, или дори е и туристически агент".
Най-добрият начин за китайците да се сдобият с престижните устройства остава отбиване в официален магазин на Apple в Хонг Конг. Тази опция вероятно да бъде още по-привлекателна, защото наскоро правителството намали наполовина митата върху електронни стоки за лична употреба.