Втората по големина американска телекомуникационна компания Verizon успява благодарение на високото търсене на смартфони да отчете силно първо тримесечие. Добре се е отразило и отлагането на инвестициите в мрежа от ново поколение.
Продажбите през тримесечието са скочили с 4,6% спрямо същия период на миналата година до 28,2 млрд. долара, обяви в четвъртък конкурентът на AT&T и T-Mobile USA. Печалбата е нараснала от 3,26 до 3,91 млрд. долара. Борсата очакваше значително по-малко и в двете отношения и на пазара в Ню Йорк акциите поскъпнаха с 1,7% до 38,30 долара.
От решаващо значение за резултата е била управляваното съвместно с Vodafone Mobile дъщерно дружество Verizon Wireless, което спечели половин милион нови клиенти на договор. Това е много добър резултат за един почти наситен пазар. През изминалото тримесечие Verizon Wireless отчита продажби от 55,43 долара на потребителски договор, което е увеличение от 3,6%.
Доставчиците се конкурират за клиенти със специални цени, по-добро качество и субсидирани устройства като iPhone. T-Mobile USA е изключение в последния аспект, тъй като компанията не иска да осигури субсидии за смартфона и се позиционира като дискаунтър.
Стационарния бизнес на Verizon е успял за да спечелят допълнителни 180 000 клиенти за своя телевизионен продукт. За интернет доставки са се решили още 193 000 клиенти. И в двата сектора растежът остава под тримесечието на миналата година.