В последното издание на доклада на неправителствената организация Greenpeace за използването на електричество от технологични компании лидер е Yahoo с 56,4% чиста енергия. Малко след него на второ място се озовава Dell с 53,3%. И Google с 39,4% чиста енергия е назован от Greenpeace като положителен пример.
Еколозите критикуват Amazon, Apple, Microsoft и Twitter. Apple iCloud например се захранва с на 55,1% от енергия от въглища и на 27,8% от ядрена енергия. Twitter и Amazon получават лоши оценки от Greenpeace заради липсата на прозрачност. Последните места се заемат от Salesforce и Oracle. Едва 7, 1% от ползваната от Oracle енергия е от възобновяеми източници, при Salesforce този дял е едва 4 на сто.
Ефективността на центровете за данни се оценява и от една допълнителна оценка, като нито една от компаниите не получава най-добрата оценка А. Twitter е единственият доставчик, който е толкова неефективен, че получава най-лошия клас F. Greenpeace отбелязва, че както AWS, така и Apple опровергават данните за енергийния микс, но не предоставят алтернативни изчисления. Greenpeace е изчислил наличната информация по консервативен модел. Според собствени данни за 2011 г. Apple разполага със съоръжения в Остин (Тексас), Сакраменто (Калифорния) и Корк (Ирландия), които захранва само с възобновяеми енергийни източници. Също така планираният център за данни в Северна Каролина е трябвало да бъде на 100% захранван от слънчева енергия.
Проучването също така обяснява как интернет компаниите могат да съсредоточат потреблението си на енергия в устойчиви канали. Сред най-важните фактори е изборът на географско място. Като добър пример Greenpeace посочва центъра за данни, изграден от Greenqloud в Исландия, който се задвижва на почти 100% от геотермална и водна енергия. Но и Yahoo в центъра си за данни в Локпорт (щата Ню Йорк) може да разчита на до 15 мегавата от водноелектрически централи. Само с водноелектрическа енергия се захранва и центърът за данни на Facebook в шведския град Лулео.
Greenpeace призовава всички ИТ компании да експлоатират своите "облаци" с възобновяеми енергийни източници или директно да инвестират в "зелена" енергия. В допълнение компаниите трябва да публикуват потреблението на енергия и въглеродни емисии и да залагат на сътрудничество с фирмите за комунални услуги и правителства по отношение на разработването на "зелена" електроенергия.