Research In Motion (RIM) продължава да търси начини да компенсира срива на продажбите в САЩ. Компанията се готви да открие магазини в Средния Изток, където търсенето на BlackBerry остава високо, съобщи Bloomberg.
Технологичният гигант е пред финала на преговорите за наем на магазин с площ 140 кв. м в Дубай, съобщи Сандип Сехгал, управляващ директор на RIM за Средния Изток.
Предстои откриването на магазини в целия регион в партньорство с Axiom Telecom, допълни той.
“Подготвяме откриването на първия магазин, а след това ще се оглеждаме и в други градове на Саудитска Арабия, Кувейт, Катар”, коментира Сехгал в интервю.
RIM последва стратегията на Apple и се впусна в директните продажби на своите продукти.
Очаква се експанзията на компанията в Близкия Изток да бъде последвана от разширяване на търговията в Африка. Патрик Спенс, който отговаря за продажбите на RIM в глобален мащаб, съобщи, че се планира откриването на магазини в Найроби, Кения, и Лагос, Нигерия.
През февруари пък компанията обяви, че предстои откриването на магазини в Индонезия.
iPhone и устройствата, работещи под операционната система Android, спечелиха предпочитанията на американците. В Средния Изток, Азия и Африка обаче RIM все още води по привличането на нови купувачи на смартфони.
През четвъртото тримесечие на миналата година доставките на BlackBerry за Средния Изток и Африка са се удвоили до 2,29 млн. единици, като устройството изпреварва iPhone по продажби в съотношение 4:1, показват данни на IDC.