Анализаторската компания Gartner прогнозира, че потребителите ще купят през 2012 г. 118,9 млн. таблета. Това представлява увеличение от 98% спрямо над 60-те милиона устройства, които бяха продадени през миналата година.
Според Gartner IOS на Apple ще продължи да доминира на пазара и ще постигане дял от 61,4% през 2012 г. До 2016 г., въпреки пускането на пазара на базирани на софтуер на Microsoft таблети и старта на Amazon Kindle Fire извън САЩ, водещата роля на Apple няма да бъде променена.
„Въпреки че производителите на компютри и мобилни телефони искат да получат парче от пая и на влязат на пазара за таблети, ние видяхме ограничен успех, като изключим iPad на Apple", казва Каролина Миланеши, вицепрезидент по изследвания в Gartner. Други производители не са успели досега да разграничат себе си със своя екосистема от хардуер от Apple. В допълнение представеният през март нов iPad е поставил нови стандарти в индустрията.
„Изглежда, че през тази година конкуренцията изчака, за да види какво ще изкара на пазара Apple, защото на двете водещи за индустрията изложения - Consumer Electronics Show и Световния мобилен конгрес, имаше малко премиери“, допълни Миланеши. „Много от производителите ще изчакат Windows 8 и след това ще започнат да предлагат устройства с две платформи. Те се надяват, че марката на Microsoft ще им помогне в и при бизнес потребителите".
През 2012 г. с Windows ще бъдат 4,1% от всички таблети. До 2016 г. обаче този дял ще се покачи до 11,8%, се казва в изследването. Преди всичко за IT-отделите Windows 8 бил добра причина за въвеждане на таблети, защото потребителите били добре запознати с операционната система. Корпоративният сегмент до 2015 г. ще завземе 35% от пазара на таблети, смятат още от Gartner.
Според анализаторите делът на таблетите с Android ще бъде 31,9% за тази година. Най-големият проблем за устройствата с мобилната операционна система на Google ще бъде липсата на приложения, специално разработени за таблети. Анкети са показали, че много потребители ползват веднъж закупени приложения както на смартфона си, така и на таблета.
Продажби на таблети на крайни потребители | ||||
---|---|---|---|---|
Производител (операционна система) | Продажби през 2011 г. | Продажби през 2012 г. | Продажби през 2013 г. | Продажби през 2016 г. |
Apple (IOS) | 40 млн. | 73 млн. | 99,6 млн. | 169,7 млн. |
Google (Android) | 17,3 млн. | 37,9 млн. | 61,7 млн. | 137,7 млн. |
Microsoft (Windows 8) | 0 | 4,8 млн. | 14,5 млн. | 43,6 млн. |
RIM (QNX) | 0,8 млн. | 2,6 млн. | 6 млн. | 17,8 млн. |
Друг | 1,9 млн. | 0,5 млн. | 0,6 млн. | 0,5 млн. |
Общо | 60 млн. | 118,9 млн. | 182,5 млн. | 369,3 млн. |