fallback

Заблуждаваща реклама на LG предизвика скандал в Корея

Производителят е рекламирал цяла година несъществуващи екстри на смартфона си Optimus 2X

11:41 | 09.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

През последните няколко дни технологичният бранш в Южна Корея е разтърсен от жесток скандал, предизвикан от концерна LG, пише технологичният сайт unwiredview.com. В стремежа си да привлече повече клиенти, производителят е обявявал наличието на несъществуващи технически характеристики в спецификациите на смартфона Optimus 2X и ги е рекламирал в продължение на цяла година, откакто моделът е наличен за продажба.

В официалния сайт на компанията в информацията за апарата се посочва, че смартфонът разполага с ксенонова светкавица, въпреки че в действителност от началото на производството му той е бил оборудван и продаван само с обикновена светодиодна светкавица.

Ксеноновите светкавици, които са по-характерни за цифровите фотоапарати, дават възможност за правене на по-качествени снимки, но поради редица причини производителите на смартфони предпочитат да използват светодиодни светкавици. Ксеноновите светкавици са по-скъпи, заемат повече място в апарата и освен това не могат да бъдат използвани за продължително заснемане на видео заради по-високата им консумация на енергия в сравнение със светодиодните. А това от своя страна съкращава времето за автономна работа на устройствата заради по-бързото изтощаване на батерията.

Веднага след разразяването на скандала LG се извини официално и обеща, че това няма да се случи отново. Въпреки това много от потребителите, закупили Optimus 2X, искат компенсация, твърдейки, че са избрали апарата, ръководени от рекламата, която умишлено ги е въвела в заблуда. До днес в Южна Корея са продадени повече от 400 000 смартфона от модела LG Optimus 2X.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:18 | 13.09.22 г.
fallback