fallback

Facebook завежда контрадело срещу Yahoo

Според социалната мрежа интернет пионерът нарушава десет нейни патента

12:08 | 04.04.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-голямата в света по брой абонати социална мрежа Facebook отвърна на удара в правната си битка с Yahoo. Компанията на Марк Зукърбърг обвини уеб пионера в нарушаване на 10 от патентите на най-голямата социална мрежа, съобщи Ройтерс.

Насрещният иск от Facebook, подаден вчера във федералния съд в Сан Франциско, идва след като Yahoo заведе дело срещу Facebook за нарушаване на патентни права през миналия месец.

Искът на Facebook касае преди всичко рекламния бизнес на търсачката и услугата за споделяне на снимки на Yahoo – Flickr. Според социалната мрежа тя нарушава различни патенти на Facebook, включващи възможността за идентифициране на хора в снимки и за генериране на персонализирани емисии новини.

Поне един от патентите, който се отнася до метод за маркиране, според база данни на американското правителство, е изобретен от главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг, твърдят от Facebook. Останалите патенти се отнасят до „генерирането на фийд за членове на социална мрежа“, „алгоритъм за публикация на заглавия“, както и „системи, устройства и методи за предоставяне на препоръки на потребителите“. Запазените права се нарушават от заглавната страница на Yahoo, Flickr, Yahoo Finance, Yahoo Sports и Yahoo News.

Делото срещу Facebook на Yahoo обаче е в деликатен момент, тъй като най-голямата интернет социална мрежа в света се готви за първично публично предлагане, което би могло да оцени компанията на 100 млрд. долара.

Пазарни наблюдатели твърдят, че компаниите обикновено са по-уязвими по отношение на патентните си портфейли, когато са в процес на публично предлагане, тъй като инвеститорите контролират рисковете, свързани с бизнеса.

По-рано Yahoo обвини Facebook в нарушаване на също 10 от нейните патенти, включително няколко, които покриват онлайн рекламни технологии. В документите към делото Yahoo заявява, че „Facebook е бил считан за едно от най-лошите места за реклама преди да се адаптира към идеите на Yahoo“.

Yahoo твърди, че е изобретила цяла гама от основните функции на социалните мрежи, като например изпращането на съобщения, изобразяването на новини и коментари. Интернет ветеранът изброява по-специално десет патента, за които твърди, че са нарушени от Facebook. Според него Facebook не би могъл да събира реклами, без да ползва тези.

Говорителят на Yahoo Ерик Берман заяви пред Ройтерс, че насрещният иск на Facebook е „нищо повече от един циничен опит да се отвлече вниманието от слабостта на нейната защита“.

Двете компании са конкуренти в бизнеса с интернет реклама. През последните години обаче Facebook е нараснал много по-бързо и има 845 млн. потребители. За разлика от него звездата на Yahoo позалезе, а по този начин спаднаха и приходите. По последни собствени данни компанията е имала 700 млн. потребители. При това Yahoo, чиито корени стигат до 1994 г., е десет години по-възрастна от Facebook фирма и е една от най-важните компании в ранните дни на интернет. 

Yahoo вече има опит в осребряването на съдебни спорове с компании, на които им предстои да станат публични. Преди IPO-то на Google през 2004 г. Yahoo придоби Overture, специалист в областта на рекламата на търсачката, която беше завела съдебен иск срещу Google. В края на краищата Yahoo получи 2,7 млн. акции на Google. Няколко седмици по-късно, след излизането на борсата, пакетът вече струваше 230 млн. долара, а днес цената на тези акции е 1,6 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:37 | 12.09.22 г.
fallback